پايگاه خبري تحليلي «پارس»- محمدصادق عابديني- جايگاه مخصوصي كه مديران تلويزيون براي برنامه «ماه عسل» در نظر گرفته بودند با يك جا‌به‌جايي ساده در زمان پخش برنامه‌اي ديگر، با چالش جدي روبه‌رو شد. 

به گزارش«جوان» زماني كه مديران تلويزيون در برنامه‌ريزي‌هاي خود مشغول حذف و اضافه برنامه‌هاي هنگام افطار بودند و چينش برنامه‌ها را طوري قرار داده بودند كه «ماه عسل»- برگ برنده چند سال اخيرشان- امسال هم يكه‌تاز تلويزيون باشد، هيچ‌گاه فكرش را نمي‌كردند كه برنامه‌اي از شبكه تازه متولد شده نسيم، داشته‌هاي چند ساله «ماه عسل» را به باد دهد. 

«خندوانه» با اجراي رامبد جوان، برنامه محبوبي در شبكه نسيم به شمار مي‌رود. براي اينكه در ايام ماه رمضان پخش «خندوانه» با سريال‌هاي مناسبتي سيما تداخل نداشته باشد، قرار بر اين شد كه اين برنامه نه در ساعت 22 كه زمان پخش «پايتخت 4» است و نه در ساعت 23 كه «دردسر‌هاي عظيم 2» پخش مي‌شود به روي آنتن برود. از اين‌رو ساعت 19 براي آن در نظر گرفته شد يعني زماني كه شبكه سه در حال پخش «ماه عسل» با سبك و سياق خاص احسان عليخاني است. 

عليخاني در چند سالي كه برنامه «ماه عسل» را تهيه و اجرا مي‌كند تلاش داشته تا با دعوت از افرادي كه داستان‌هاي عجيبي در زندگي‌شان رخ داده، فضاي متفاوتي نسبت به برنامه‌هاي اتو كشيده ساير شبكه‌ها داشته باشد. با وجود مواردي كه زندگي مدعوين رگه‌هاي قوي از طنز با خود داشته است، فضاي كلي «ماه عسل» غمگين است. 

در عوض برنامه رامبد جوان همانگونه كه از نامش مشخص است، براي «خنديدن» طراحي شده است. در اولين تقابل خنده و گريه در پخش همزمان از شبكه‌هاي سه و نسيم، با شكست سنگين گريه به پايان رسيد. 

طبق نظرسنجي كه سايت خبر منتشر كرد بيش از 54 درصد از مخاطبان «خندوانه» را براي تماشا انتخاب كرده‌اند و «ماه عسل» با 35.6 درصد آرا در مقام دوم قرار گرفت. در رده سوم نيز برنامه «دعوت» با 10.3درصد قرار گرفته است. احتمالاً با وسواسي كه در تلويزيون براي ديده شدن ماه عسل وجود داشت اين آمار چندان جذاب به نظر نرسد.

از طرف ديگر بدبياري «ماه عسل» در اولين برنامه رمضان 94 خودش را نشان داد. داستان زوج جواني كه مرد براي ابراز علاقه به همسرش خود را از طبقه دوم ساختمان به پايين پرت كرده است، به‌رغم جذاب بودن ظاهري واكنش‌هاي منفي را در شبكه‌هاي اجتماعي به همراه داشت و حتي صحبت از بدآموزي «ماه عسل» به ميان آمد! 

در صورت ادامه همزماني «خندوانه» با «ماه عسل» احتمال تداوم ريزش بينندگان برنامه هنگام افطار شبكه سه خواهد رفت. اتفاقي كه مي‌تواند «ماه عسل» را بعد از چند سال صدرنشيني به زير بكشد و حياتش را زير سؤال ببرد.