به گزارش پارس به نقل از شهروند 70 زن ميانسال طعمه‌هاي دو دزد خشن بودند كه با تهديد چاقو، پول و جواهراتشان را از دست دادند. اين دو دزد خشن صبح ديروز پس از گذشت يك‌سال در دام پليس مشهد گرفتار شدند. آنها در بازجويي‌ها اعلام كردند كه زنان ميانسال را تنها به خاطر عدم توانايي‌شان در شناسايي چهره به‌عنوان طعمه انتخاب كرده‌اند. این 2 تبهکار با شگردهای مختلف ازجمله خواستگاری، دعانویسی و اعتقادات دست به سرقت طلا و جواهرات از پیرزن‌ها می‌زدند.
صبح ديروز پليس آگاهي مشهد مملو از جمعيت شده بود. دو شرور را دستگير كرده بودند كه زورگيري‌هاي خشن و سريالي از زنان سالخورده را در كارنامه جرائم خود ثبت كردند. زنان ميانسالي به پليس آگاهي آمده بودند كه چندين ماه انتظار دستگيري سارقان زورگير را می‌کشیدند كه آنها را هدف سرقت‌هاي خشن خود قرار داده بودند. آنها سرانجام به خواسته خود رسيده و دزدان طلا و جواهرات خود را دستبند به دست در پليس آگاهي ديدند. اوايل ‌سال گذشته بود كه با شكايت نخستين شاكي در كلانتري مشهد اين پرونده پيش روي بازپرس قرار گرفت. اين زن ميانسال كه به شدت ترسيده بود، از دو سارق زورگير شكايت كرد كه با تهديد چاقو، پول و طلاهايش را برده بودند. خواستگاري و ازدواج بهانه‌اي بود تا يكي از سارقان به طعمه‌اش نزديك شود و بتواند نقشه هولناك زورگيري را به همراه همدستش اجرا كند. شاکي آن‌قدر ترسيده بود كه حتي قادر به شناسايي چهره سارقان هم نبود.
پليس مشهد بعد از اعلام اين شكايت تجسس‌هاي خود را آغاز كرد و رديابي اين دو زورگير را در دستور كار خود قرار داد. ولي اين زن تنها شاكي اين پرونده نبود و بعد از آن يك به يك زنان ميانسال مشهدي بودند كه با شكايت‌هاي مشابه خود، تلاش پليس براي دستگيري دزدان را بيشتر كرد. تعداد شاكيان اين پرونده آن‌قدر زياد بود كه تيم تحقيقات خود را در برابر دو سارق حرفه‌اي كه تنها زنان ميانسال را طعمه نقشه‌هاي سرقت خود قرار مي‌دادند، ديدند. يك‌سال از شروع تحقيقات در مورد اين پرونده گذشته بود و زنان زيادي به كلانتري رفته و شكايت‌هاي مشابهي را مطرح كرده بودند. همه آنها زنان يا به مطرح کرده بودند. همه آدم‌ها طعمه زورگيري‌هاي دو پسر خشن شده بودند.
سردار امیری‌مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی درباره این خبر، گفت: «2 نفر از این باند، سارقان اصلی و 2 نفر دیگر مالخر بودند که صبح
 روز شنبه سي‌ام خردادماه شناسایی و دستگیر شدند و سردسته این باند طی درگیری مسلحانه در شهر کرج به ضرب گلوله پلیس مجروح و بازداشت شد.»
سردار بهمن امیری‌مقدم، با بيان این‌که سارقان هيچ انسانیتي نداشتند و در برخی موارد برخوردهای بسيار خشنی با زنان مسن داشتند، گفت: «این سارقان با شگردهای مختلف ازجمله خواستگاری، دعانویسی و ... دست به سرقت طلا و جواهرات از پیرزن‌ها زدند. آنها از‌ سال گذشته سرقت‌های خود را شروع کردند و زناني را طعمه قرار مي‌دادند که سن بالایی داشته‌ باشند. سارقان از سادگی و ضعف جسمانی طعمه‌هاي خود استفاده می‌کردند تا به اهداف شومشان در سرقت طلا و جواهرات برسند.»
فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی در ادامه صحبت‌هايش گفت: یکی از مواردي كه در اينگونه پرونده‌ها در کشف سرقت‌ها اهميت زيادي دارد، چهره‌نگاری متهمان است، اما در این پرونده افرادی که مورد سرقت واقع شده بودند، چندان چهره متهمان را به یاد نداشتند، ‌بنابراین هیچ آثاری از آنها در دست نبود و همين روند پيگيري ماجرا را كندتر كرده بود. وقتي شكايت‌ها در اين پرونده زياد شد، تیم ویژه‌ای برای دستگیری و پیگیری این پرونده در پليس آگاهی تشکیل شد و ماموران به دلیل این‌که خود را پلیس رضوی می‌دانند، بسیار قوی عمل كردند.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه این سرقت زنان را از نظر روحی و جسمی با مشکل مواجه کرده بود، گفت: گشت‌ها و تیم‌های اطلاعاتی پلیس آگاهی در سطح شهر به جست‌وجوی این افراد پرداختند و در مدت زیادی آنان را رصد کردند. هنگام دستگيري یکی از سارقان كه پس از دستگيري مشخص شد سركرده باند است، متواری شد، ولي سرانجام در شهرستان کرج و با تیراندازی ماموران دستگیر شد. آنها پس از بازداشت تاکنون در مجموع به حدود 70 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.
وی با بیان این‌که این افراد با پول طلاهای به سرقت رفته، دو ماشین زانتیا، یک پراید و موتورسیکلت خریداری کرده‌اند، گفت: «طلافروش‌هایی که با این افراد همکاری می‌کرده‌اند، همزمان با دستگیری سارقان دستگیر شده و مغازه آنها پلمب شده‌اند. همچنين
 500 گرم طلای قیچی شده از سارقان کشف شده اما پیش‌بینی می‌شود این گروه سرقت‌های بیشتری داشته باشند، به همین دلیل پليس درحال تحقيق و تجسس روي اين پرونده است. همچنين قرار است عکس این سارقان برای شناسایی و تشخیص سرقت‌های احتمالی دیگر در روزنامه‌ها به چاپ برسد.»
وی در پايان گفت: «متاسفانه  به‌رغم تذکرات و هشدارهای پلیس نسبت به این‌که با افراد ناشناس ارتباطی برقرار نشود، هنوز شاهد این سرقت‌ها هستیم.»