به گزارش پارس به نقل از اعتماد «اگر جيغ بزني با چاقو مي‌زنمت». زن تا اين نوشته را روي كاغذ خواند پاهايش شل شد. زورگير موتورسوار برگه را به او داده بود. او به آرامي چاقو را از جيبش بيرون كشيد. نشان زن داد و عابربانك و رمزش را دزديد و متواري شد.
27 خرداد امسال با دستگيري سرنشين يك دستگاه موتوسيكلت مشكي رنگ در عمليات تعقيب و گريز پليس پرده از شگردي عجيب در زورگيري برداشته شد. در اين روز ماموران كلانتري 118 ستارخان هنگام گشت‌زني در خيابان شهيد گلاب به سرنشين يك دستگاه موتوسيكلت هوندا 125 مشكوك شده و دستور ايست دادند اما با فرار راكب روبه‌رو شدند.
عمليات تعقيب و گريز آغاز شد و متهم در دام پليس افتاد. ماموران در بازرسي از راكب يك قبضه سلاح سرد، يك عدد سيم‌چين و يك كيف دستي حاوي يك عدد كارت عابر بانك متعلق به غير كشف كردند.
در جريان بازرسي، برگه كاغذي نيز پيدا شده بود كه متهم روي آن نوشته بود «اگر جيغ بزني با چاقو مي‌زنمت، آرام باش»؛ جمله‌اي كه نشان مي‌داد متهم با استفاده از آن طعمه‌هاي خود را مي‌ترساند و اموال باارزش‌شان را به سرقت مي‌برد.
ماموران متهم را به پايگاه دوم پليس آگاهي منتقل كردند و پرونده‌اي با موضوع «زورگيري» تشكيل دادند.
با آغاز بازجويي‌ها، متهم منكر زورگيري شد اما پس از روبه‌رو شدن با يكي از مالباختگان دست از انكار برداشت.
يكي از شاكيان پرونده كه توسط متهم مورد زورگيري قرار گرفته بود به كارآگاهان گفت: «ساعت 14 روز 27 خرداد امسال در پياده‌روي خيابان كاشاني تهران بودم كه سرنشين يك دستگاه موتوسيكلت مشكي در كنارم ايستاد و يك كاغذ كوچك به من داد. روي آن آدرس يك خيابان نوشته شده بود. داشتم آن را مي‌خواندم كه متهم از من خواست پشت برگه را ببينم. وقتي برگه را برگرداندم سرجايم خشكم زد. خيلي ترسيدم. روي آن نوشته شده بود اگر جيغ بزني با چاقو تو را مي‌زنم. متهم چند ثانيه بعد، برگه را از دستم كشيد و با تهديد چاقو عابربانك و رمز آن را از من گرفت و سريع فرار كرد.»
همزمان با ثبت شكايت مالباخته، كارآگاهان موفق به شناسايي ده‌ها نفر ديگر كه به شيوه مشابه مورد زورگيري قرار گرفته بودند شده و آنها را به پليس آگاهي منتقل كردند. با تحقيق از آنها مشخص شد متهم در مناطق مختلف مركزي، غرب و شمال غرب تهران به خصوص در مناطق ستارخان، شهرزيبا، صادقيه، ميدان فاطمي و شهرك وليعصر اقدام به زورگيري مي‌كرد.
سرهنگ كارآگاه داود مرادي، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتراف متهم به ده‌ها فقره زورگيري و سرقت گفت: «متهم در بازجويي‌ها اعتراف كرد كه زورگيري‌ها را با موتوسيكلت‌هاي سرقتي انجام مي‌داد و پس از چندين فقره زورگيري، موتورها را در اسلامشهر رها كرده و اقدام به سرقت موتوري ديگر مي‌كرد. او آخرين موتور را در خيابان جمهوري سرقت كرده بود كه با مشكوك شدن ماموران پليس دستگير شد.»
سرهنگ مرادي در پايان با اشاره به ضرب و شتم تعدادي از مالباختگان توسط شاكي و انجام زورگيري‌هاي مشابه در مناطق مختلف تهران از افرادي كه به شيوه مشابه مورد زوگيري قرار گرفته‌اند خواست براي پيگيري شكايت خود به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان آزادي، خيابان زنجان شمالي مراجعه كنند.