به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین وضعیت ترمینال جنوب، یکی از شلوغترین مراکز سوار و پیاده شدن مسافران در ایران، از سالها پیش تاکنون عوض نشده، همچنان متکدیان راه را بر مسافران می بندند و مسافر رُباها در ورودی ترمینال، مسافران را از دست همدیگر قاپ می زنند.
 ساختمان گرد و سیمانی ترمینال جنوب، دروازه ورود ایران به تهران، همچنان در محاصره دلالان مسافر، معتادان، فروشندگان مواد مخدر و متکدیان است.

هر مسافری که از سمت ورودیهای متعدد این پایانه، از سمت مترو یا پایانه اتوبوسهای شهری و تاکسی ها قصد ورود به این پایانه را داشته باشد با کشمکش دلالان مسافر روبرو می شود. کسانی که با چند قدم همراهی با مسافران، قصد دارند مقصد او را بفهمند و بعد، با گرفتن دست او، مسافر را به سمت اتوبوس مورد نظرشان، بکشند. کاری که غیرقانونی و بسیار زشت است.
حاجی بیگی، مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهر تهران پیش از این گفته بود در ترمینال های تهران، از ربودن مسافر و فعالیت دادزن ها و جارکش ها، جلوگیری می شود ولی ظاهرا سیاستهای کنترلی سازمان پایانه ها به ترمینال جنوب نرسیده است. چون در حال حاضر، دادزن هایی که مقصد اتوبوس را اعلام می کنند و دلالان مسافر، به فعالیت خود همچنان مشغولند. 
مشاهدات میدانی خبرنگار ما حاکی از این است که در روزهای اخیر به دلیل کاهش مسافرت در آستانه ماه مبارک رمضان، حتی رانندگان اتوبوس نیز با لباسهای رسمی درجه دار، به ورودی ترمینال جنوب آمده اند و سعی دارند مسافرانی را که قصد ورود به این پایانه دارند، با خود برای نشستن در اتوبوسشان همراه کنند.
در میان شلوغی و ازدحام اتوبوسهایی که مشغول سوار و پیاده کردن مسافران هستند، چهره متکدیان آشکارا پیداست. برخی از آنها، زنانی هستند که با در دست داشتن بسته ای آدامس یا دستمال کاغذی، سر راه مسافران را می گیرند و از آنها تکدی می کنند. برخی از متکدیان نیز مردانی هستند که سوار اتوبوسهای آماده حرکت می شوند و با گفتن اینکه در راه مانده اند یا فرزند بیمار دارند، از مردم تقاضای پول می کنند.
در گوشه و کنار ترمینال جنوب نیز چهره مشخص معتادان نیز مشاهده می شود. معتادانی که با اندکی دقت در کارهایشان، پیداست دستی نیز در خرید و فروش مواد مخدر بنجل و ارزان مانند کراک های دست ساز و زیرپله ای دارند.

مسئولان ترمینال: هر روز بازداشتی داریم
برای پیگیری وضعیت نابسامان ترمینال جنوب، به مسئول شیفت ترمینال مراجعه کردیم. او که در طبقه فوقانی ترمینال، در دفتری با دیوارهای شیشه ای، مشغول کشیک است درباره وضعیت فعلی این پایانه می گوید: هر روز نیروی انتظامی تعدادی از دلالهای مسافر و دادزن ها را بازداشت می کند. همچنین نیروهای ما (سازمان پایانه های شهرداری تهران) در صورتی که به متکدیان برخورد کنند، آنها را تحویل نیروی انتظامی می دهند، ولی مسئله اینجاست که تکدی در ترمینال، مخفی است. 
او درباره اینکه چرا برخی راننده ها با لباس فرم شرکت مسافربری هم در ورودی ترمینال به دلالی مسافر مشغولند، می گوید: مسئول این کارها، نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی است. ما به عنوان سازمان پایانه ها، باید خدمات زیربنایی به مسافران و شرکتهای مسافربری ارائه کنیم که این وظیفه را انجام می دهیم. 
مسئول شیفت عصر ترمینال جنوب درباره حضور معتادان در پایانه نیز توضیح می دهد: بیشتر اینها از محلات اطراف می آیند و وقتی از حریم ترمینال خارج شوند، ما اجازه پیگیری آنها را نداریم، ولی در صورتی که داخل ترمینال مشاهده شوند، با آنها برخورد می شود و به نیروی انتظامی تحویل داده می شوند.