به گزارش پارس به نقل از خراسان سردردهاي مداوم يا ميگرن مي تواند به يک کابوس تبديل شود. بسياري از مواقع شايد قرص سردرد همراه نداشته باشيد يا اين که ترجيح دهيد قرص مصرف نکنيد.

بنابراين بايد با استفاده از روش هاي ساده و طبيعي سردردتان را تسکين دهيد.

چاي زنجبيل

زنجبيل تاثير شگفتي در تسکين ميگرن دارد. زنجبيل تازه رنده شده (به اندازه ۲ قاشق غذاخوري) را در ۳ ليوان آب جوش دم و سپس مصرف کنيد.

کمپرس با حوله گرم و سرد

اگر دچار سردرد تنشي مي شويد و احساس مي کنيد که هميشه سر و گردن شما در حال انقباض است احتمال دارد دچار اضطراب، کمبود خواب يا استرس شده باشيد. يک کاسه آب گرم تهيه کنيد، حوله را در آن خيس کنيد و آب آن را بگيريد؛ سپس پشت گردن يا پيشاني تان قرار دهيد تا درد عضله سفت شده تسکين پيدا کند. اگر دچار ميگرن يا سردرد خوشه اي هستيد از کمپرس آب سرد استفاده کنيد تا رگ هاي خوني منقبض شود و جريان خون به سر کاهش پيدا کند. در نتيجه درد نيز کمتر مي شود.

قهوه بخوريد

محققان دريافته اند، کافئين با کاهش تورم رگ هاي خون، تکرر و شدت سردرد را کاهش مي دهد.

کف پا را در آب قرار دهيد

پاها را در تشت حاوي آب گرم به مدت ۳۰ دقيقه قرار دهيد و پودر خردل به آن اضافه کنيد تا درد سريع تسکين پيدا کند.

سر را ببنديد

اين کار باعث مي شود روند جريان خون به سر کاهش پيدا کند و سردرد کم شود.البته توجه داشته باشيد اين زمان نبايد طولاني باشد.

ماساژ سر

قبل از شروع، به اندازه کافي آب مصرف کنيد. سپس انگشت شست را روي هر دو پل بيني کنار چشم قرار دهيد و ۵ بار هر بار به مدت ۱۰ ثانيه فشار دهيد بدون اين که دردي ايجاد شود. سپس انگشت شست را به حالت چرخش حرکت دهيد، طوري که سر شست زير ابرو قرار بگيرد؛ به مدت ۱۰ ثانيه به سمت بالا فشار دهيد. اين حرکت را ۴ تا ۵ بار تکرار کنيد. سه انگشت را روي پيشاني قرار دهيد و در حالي که به حالت گردشي ماساژ مي دهيد هر بار ۱۰ ثانيه فشار وارد کنيد./سلامانه