به گزارش پارس به نقل از شرق جوانی که متهم است در جریان سرقت یک پراید، راننده را به قتل رسانده‌ وقتی در جایگاه متهم ایستاد، ادعا کرد او فقط سارق است و قتل کار شخصی دیگر است.

به گزارش خبرنگار ما، مردی آبان دو سال قبل به مأموران پلیس خبر داد پسرش شب قبل از خانه خارج شده و برنگشته ‌است. وقتی مشخصات مرد جوان که کیان نام‌ داشت به مأموران داده‌ شد، آنها متوجه شدند جسدی که شب قبل پیدا کرده‌اند متعلق به کیان است و از پدر او خواستند برای شناسایی جسد به پزشکی‌قانونی برود. با شناسایی کیان و آغاز تحقیقات مشخص شد از کارت عابربانک او پول برداشت شده ‌است و دستگاه خودپردازی که از آن استفاده ‌شده تصویر فردی را که از کارت عابربانک کیان پول گرفته، ضبط کرده است. یک روز بعد متهم جوان که امیر نام‌ داشت شناسایی و بازداشت شد. او در تحقیقات به قتل اعتراف کرد و گفت: وقتی شب سوار ماشین متهم شد او را به قتل رساند و جسدش را در خیابان رها کرد. سپس از موبایل و کارت بانک او استفاده ‌کرد. با توجه به همین اعترافات بود که کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ٨٤ دادگاه کیفری‌ استان تهران فرستاده ‌شد. روز گذشته بعد از اینکه نماینده دادستان برای متهم درخواست مجازات کرد پدر مقتول در جایگاه حاضر شد. او گفت: پسرم بیماری سی‌پی داشت و به همین دلیل هم به معلولان رسیدگی زیادی می‌کرد. در زمان جنگ وقتی عراقی‌ها به تهران موشک زدند پرستاران از بیمارستان فرار کردند و بچه را زیر دستگاه نگذاشتند به‌همین‌دلیل هم مبتلا به این بیماری شد. بااین‌حال درس خواند و فوق لیسانس گرفت. پسرم خیلی خوب بود و من گذشت نمی‌کنم و خواستار قصاص هستم.
سپس متهم در جایگاه حاضر شد. او اتهام قتل را رد کرد و گفت: هر اعترافی کردم به خاطر برادرم بود. چون او را بازداشت کرده ‌بودند و به من می‌گفتند اگر اعتراف نکنی زندگی او از بین می‌رود و همسرش طلاق می‌گیرد. به‌همین‌خاطر من هم به قتل اعتراف کردم و چیز‌هایی را که از افسران شنیده بودم تکرار کردم. درحالی‌که من فقط سرقت ماشین را انجام دادم. شب حادثه برای خرید سیگار بیرون رفته ‌بودم که ماشین پراید را دیدم سوییچ روی آن بود، برداشتم و بعد هم مدارک داخل آن را برداشتم. کسی که کیان را کشته ‌بود ماشین را در خیابان نبرد رها کرده‌ بود. در این هنگام قاضی باقری، بخشی از اعترافات متهم را خواند که گفته‌ بود به خاطر نوع رفتار مقتول دست به قتل زده است. متهم مدعی‌ شد این اعترافات دروغ است و برای نجات برادرش چنین حرفی ‌زده ‌است.
قضات با پایان جلسه رسیدگی برای تصمیم‌گیری در این خصوص وارد شور شدند.