به گزارش پارس به نقل از تسنیم سید جواد علوی درباره کم‌خونی اظهار داشت: یکی از مهم ترین علل کم خونی تغذیه نامناسب است و مهمترین علل کم‌خونی فقر آهن است که مصرف ناکافی موادغذایی مانند سبزی‌ها و میوه‌ها خود می‌تواند موجب بروز کم‌خونی شود.

به گفته وی متاسفانه تغذیه نسل امروز نه تنها مطلوب نیست بلکه مضر هم هست چرا که غذاهای سرخ کرده, ساندویچ‌های رنگارنگ با سُس‌ها متنوع, سوسیس و کالباس و پیتزا که اغلب فاقد آهن هستند وارد سبد غذایی خانواده‌ها شده است.
این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: در میان افراد به خصوص زنان و کودکان کم‌خونی شایع است که می‌تواند دارای علائمی مانند رنگ پریدگی چهره, خستگی زود هنگام, سرگیجه, بی حوصلگی, خواب رفتن دست و پا, سوزن سوزن شدن دست‌ها و پاها باشد البته تپش قلب و تنگی نفس نیز از نشانه‌های دیگر کم خونی است.
تکنیک‌های ساده برای تحریک خون سازی
-نفس‌های عمیق و آرام، پیاده روی، ورزش‎های سبک و قراردادن پاها رو به بالا از محرک‌ها خونسازی است زیرا در مواقعی نارسایی جریان خون در اعضا و جوارح سبب پیدایش علائم کم خونی در افراد می‌شود؛ با این شیوه‌ها بدن تحریک شده و فعال می‌شود.
ماساژ درمانی شیوه دیگری برای درمان کم خونی
-ماساژ درمانی از روش‌های جالب افزایش خون در بدن است که می‌توان از طریق ماساژ خون رسانی را در بدن بهبود داد.
-تحریک دستگاه‌های خون ساز می‌تواند در درمان کم خونی کمک کننده باشد.
-با استفاده از دستگاه‌های گرم کننده مانند سشوار می‌توان پاها را گرم کرد و در حوله‌ای گرم پوشاند که این شیوه موجب تحریک خونسازی در بدن خواهد شد.