به گزارش پارس به نقل از ایسنا نتایج به دست آمده از یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نوعی مولکول گرفته‌شده از آووکادو می‌تواند به عنوان سلاحی قوی در برابر سرطان خون عمل کند.

در این بررسی آمده است «avocatin B» که از آووکادو گرفته می‌شود می‌تواند سلاحی موثر برای مقابله با سرطان خون باشد زیرا این بیماری را مورد هدف قرار می‌دهد در حالی که به سلول‌های دیگر آسیبی وارد نمی‌کند.

این یافته حائز اهمیت است زیرا در حال حاضر روش‌های درمانی محدودی وجود دارند که سلول‌های بنیادی سرطان خون را مورد هدف قرار می‌دهند و این سلول‌ها ریشه این بیماری به حساب می‌آیند.

پرفسور «پاول اسپاگنولو» از دانشگاه «واترلو» گفت: سلول بنیادی سلولی است که این بیماری را تحریک می‌کند و در پیشرفت سرطان خون نقش مهمی دارد و به همین دلیل است که بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان خون وضعیت جسمی‌شان وخیم می‌شود.

به گفته اسپاگنولو، آزمایش‌های بسیاری به منظور مشخص کردن چگونگی فعالیت داروی جدید در سطح مولکولی انجام گرفته و تایید می‌کند که این دارو سلول‌های بنیادی را به طور گزینشی مورد هدف قرار داده و به سلول‌های سالم آسیبی نمی‌رساند.

اسپاگنولو همچنین گفت: «avocatin B» نه تنها سرمنشاء لوسمی حاد میلوئیدی (AML) را از بین می‌برد بلکه برای بدن هم ضرر کمتری دارد.

متخصصان معتقدند داروی حاصل از این ترکیب می‌تواند طول عمر بیمار مبتلا به سرطان خون را افزایش دهد.