به گزارش پارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی قدمی اظهار داشت: با اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی، از متقاضیان اعزام به عتبات عالیات با شیوه ثبت نام با مبلغی پایین تر از قیمت سازمان حج و زیارت، موضوع در دستور کار تیم مجربی از ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.  

وی ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد خانمی از سال ۱۳۸۹ تا کنون در زمینه اعزام تورهای زیارتی و سیاحتی در یکی از استان های همجوار با قیمتی کمتر از قیمت واقعی سازمان حج و زیارت فعالیت داشته و تعدادی از هموطنان را نیز اعزام و با این روش متقلبانه اعتماد متقاضیان بیشتری را جلب کرده است.  

رئیس پلیس آگاهی استان اظهار داشت: با انجام تحقیقات گسترده محل‌های احتمالی تردد و مخفیگاه متهم شناسایی شد و سرانجام وی در اقدامی ضربتی در شهرستان تهران دستگیر و به پلیس آگاهی استان قم منتقل شد.  

قدمی افزود: متهم با اعتراف صریح به اتهامات خود به کلاهبرداری از ۱۵۰۰ نفر با مبلغی در حدود ۲۵ میلیارد ریال اقرار کرد.  

رئیس پلیس آگاهی استان با هشدار به متقاضیان اعزام به عتبات عالیات افزود: شهروندان فریب این گونه افراد را نخورند و طبق موازین سازمان حج و زیارت در خصوص سفرهای زیارتی اقدام کنند تا زمینه برای کلاهبرداری این گونه افراد فراهم نشود.

مالخران، سهامداران چرخه سرقت

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری سارق زیورآلات کودکان و اعتراف وی به ۱۲۰ فقره سرقت در قم، گفت: مالخران اموال مسروقه سهم عمده‌ای در چرخه سرقت دارند.  

سرهنگ قدمی در تشریح خبر فوق افزود: سارق برای اعمال مجرمانه خود با یک دستگاه موتورسیکلت در ساعات بعدازظهر با پرسه زنی در کوچه های خلوت طعمه های خود را انتخاب و در فرصتی مناسب طلاجات آنها را سرقت می‌کرده است.  

وی گفت: با توجه به حساسیت موضوع، تیم های تخصصی پلیس آگاهی شناسایی و دستگیری متهم را در دستور کار خود قرار دادند و با همکاری مردم و اطلاعاتی که شهروندان در اختیار مأموران آگاهی استان قرار دادند در نهایت وی دستگیر شد.  

رئیس پلیس آگاهی استان با اعلام اینکه نامبرده فردی ۳۱ ساله، متأهل و خود نیز دارای دختری ۴ ساله است، اضافه کرد: وی فردی سابقه‌دار و اعتیاد به مواد مخدر دارد، قبلاً نیز با این عنوان جرم چند سالی در زندان بوده اما پس از آزادی دوباره اقدام به سرقت طلاجات کودکان کرده است.  

وی افزود: متهم برای تامین مخارج اعتیاد خود اقدام به سرقت می کرده است.  

قدمی در ادامه با اشاره به اعتراف وی به ۱۲۰ فقره سرقت طلاجات کودکان، ‌ گفت: تاکنون ۷۵ نفر از مالباختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان همچنان ادامه دارد.  

رئیس پلیس آگاهی استان سپس با ابراز نگرانی از بی توجهی برخی والدین به هشدارهای مکرر پلیس، غفلت والدین را به عنوان عامل اصلی اینگونه سرقت ها برشمرد و تاکیدکرد: شهروندان فرزندان خود را تنها در کوچه و معابر رها نکنند و به آنها بیاموزند که از گرفتن مواد غذایی از افراد غریبه خودداری کنند.  

وی در ادامه با اشاره به دستگیری ۹ مالخر در این رابطه، تصریح کرد: مالخران سهم عمده ای در چرخه سرقت دارند و نخریدن مال مسروقه چرخه سرقت را متوقف خواهد کرد.

سرهنگ قدمی توصیه کرد: شهروندان به محض مشاهده افراد مشکوکی که در ساعات خلوت در کوچه ها در حال تردد هستند با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و مشخصات آن ها را اعلام کنند و صنف طلافروشان نیز به محض مشاهده افرادی که قصد فروش اموالی بدون فاکتور دارند به پلیس ۱۱۰ و یا ستاد خبری پلیس آگاهی با شماره تلفن ۳۱۳۴ اطلاع دهند.  

اعتراف سارق داخل خودرو به ۴۰ فقره سرقت در قم

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری یک سارق داخل خودرو با ۴۰ فقره سرقت خبر داد.  

سرهنگ مهدی قدمی با اعلام این خبر افزود: در پی چندین فقره سرقت داخل خودرو در این استان موضوع در دستور کار ماموران آگاهی استان قرار گرفت.  

وی با اعلام جزئیاتی از این خبر ادامه داد: متهم با پرسه زنی در شهر، پس از انتخاب خودروهای مورد نظر در فرصتی مناسب از طریق تخریب شیشه، اموالی که در اینگونه خودروها رویت می‌کرده سرقت و بلافاصله متواری می‌شده است.  

رئیس پلیس آگاهی استان قم سپس به اقدامات گسترده برای شناسایی نامبرده اشاره کرد و افزود: مأموران آگاهی استان با تلاش شبانه روزی و انجام یک سری اقدامات پلیسی نهایتاً متهم را شناسایی و دستگیر کردند.  

وی افزود: نامبرده پس از انتقال به پلیس آگاهی در ابتدا منکر هرگونه سرقت بود اما در تحقیقات تکمیلی با توجه به شواهد و قرائن موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و به ۴۰ فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد.

قدمی با بیان اینکه وی سابقه دار و اعتیاد شدید به موادمخدر شیشه دارد و در مدت ۶ ماهی که از زندان آزاد شده این سرقت ها را انجام داده است، گفت: نامبرده غیر بومی و ساکن یکی از استان های همجوار است و سابقه پنج فقره کیف قاپی در قم دارد.  

رئیس پلیس آگاهی استان قم با تأکید بر اینکه شهروندان از گذاشتن هرگونه وسایلی از قبیل تلفن همراه، اسناد، شناسنامه، پول نقد و ... بر روی صندلی خودرو خودداری کنند، در خصوص پیشگیری از کیف قاپی نیز توصیه کرد: هنگام تردد در معابر اگر کیف دستی با خود حمل می کنند آن را در طرفی که دیوار و یا جوی آب قرار دارد حمل کرده تا از سرقت پیشگیری شود./مهر