به گزارش پارس به نقل از شرق دختر جوان بعد از اغفال پسری پول‌دار نقشه سرقت از او را طراحی و آن را در قراری عاشقانه با همدستی چهار نفر دیگر اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار ما فردی چندی‌قبل با مراجعه به ‌کلانتری گلبرگ به مأموران اعلام کرد همراه یکی از دوستانش و همچنین دو دختر جوان در منزل حضور داشتند که چند جوان با چاقو و قمه وارد خانه شدند، با تهدید دست و پای آنها را بستند و وجوه نقد، چک‌های بانکی و گوشی‌های همراه هر چهار نفر آنها را به ارزش تقریبی ٤٠‌ میلیون تومان سرقت کردند.
شاکی اصلی پرونده به نام امیر بعد از معرفی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی به‌ کارآگاهان گفت: «چندی‌پیش با دختر جوانی به نام پروین آشنا شدم و در چند ملاقاتی که با او داشتم، یکی از دوستانم به نام بهروز نیز حضور داشت تا اینکه پروین پیشنهاد داد یکی از دوستانش به نام مریم را با بهروز آشنا کند. زمانی‌که موضوع را با بهروز در میان گذاشتم، او نیز قبول کرد تا اینکه قرار شد بهروز و مریم همدیگر را ملاقات کنند. پروین پیشنهاد داد ملاقات آن دو در خانه من انجام شود. من نیز با این پیشنهاد موافقت کردم».
امیر در ادامه گفت: «قرار شد پروین همراه مریم به خانه من بیاید و من نیز برای آن روز از بهروز دعوت کردم. هنوز دقایقی از حضور ما چهار نفر در خانه نگذشته بود که ناگهان سه جوان قوی‌هیکل، با تهدید چاقو و قمه وارد خانه شدند و بلافاصله اقدام به بستن دست‌وپای من و بهروز کردند. آنها پس از سرقت همه وجوه نقد داخل خانه و همچنین پول‌های همراه من و بهروز، با تهدید چاقو ما را مجبور کردند رمز عابربانک‌های خود را نیز در اختیار آنها بگذریم و سپس از خانه خارج شدند».
امیر و بهروز در پاسخ به سؤال کارآگاهان که آیا به فرد یا افرادی مظنون هستند، گفتند: «به کسی مظنون نیستیم اما پس از سرقت، زمانی‌که از پروین و مریم خواستیم آنها نیز همراه ما به‌ کلانتری بیایند و ماجرای سرقت را با پلیس در میان بگذارند، آنها با طرح این بهانه که در صورت طرح شکایت، خانواده‌هایشان از موضوع مطلع خواهند شد، عنوان کردند قصد ندارند موضوع را پیگیری کنند و حتی به ما نیز پیشنهاد کردند پیگیر شکایت نشویم».
«پروین» و «مریم» در ادامه رسیدگی به پرونده، به‌صورت جداگانه موردتحقیقات قرار گرفتند و اظهارات امیر و بهروز را تأیید کردند اما کماکان اصرار داشتند با وجود سرقت گوشی‌های همراهشان به علت مسائل خانوادگی حاضر به طرح شکایت نیستند.
با توجه به مشکوک‌شدن کارآگاهان به رفتار پروین، تحقیقات پلیسی نامحسوس درباره وی در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد این دختر با جوانی به نام «عرفان» در ارتباط است. پروین در بازجویی‌های تکمیلی به طراحی نقشه سرقت اعتراف کرد و گفت: «یک روز که با عرفان بیرون رفته بودم، به او گفتم با پسری به نام امیر آشنا شده‌ام که وضعیت مالی خوبی دارد. همان موقع پیشنهاد سرقت را مطرح کردم. عرفان نیز موضوع را با دو نفر از دوستانش در میان گذاشت و در نهایت قرار شد به بهانه پیشنهاد آشنایی یکی از دوستانم با بهروز که او را چند بار به‌همراه امیر دیده بودم، قرار ملاقات آنها را در خانه امیر بگذارم. همان‌طور که انتظار داشتیم، آنها با پیشنهاد من درباره ملاقات در خانه موافقت کردند و من نیز موضوع را با عرفان در میان گذاشتم. روز سرقت، درحالی‌که عرفان همراه دو نفر از دوستانش به نام‌های امیر و سروش در نزدیکی خانه امیر حضور داشتند، من و مریم وارد منزل امیر شدیم. هنوز دقایقی از حضور ما در داخل خانه نگذشته بود که از طریق زدن آیفون در را باز کردم و پس از لحظاتی عرفان همراه دوستانش وارد خانه شدند و سرقت را انجام دادند».
مریم نیز بنا بر اعتراف پروین از موضوع سرقت اطلاع داشت؛ به همین دلیل توسط پلیس بازداشت شد و به همدستی با پروین و دیگر اعضای گروه سارقان اعتراف کرد. در ادامه «عرفان» (٢٦ ساله) به‌عنوان یکی از متهمان اصلی پرونده بازداشت شد و ضمن اعتراف به مشارکت در سرقت، دو نفر از مجرمان سابقه‌دار منطقه تهرانپارس را به نام‌های «امیر.ت» (٢٥ ساله) و «سروش.ج» (٢٧ ساله) به‌عنوان دیگر همدستان خود معرفی کرد. بررسی سوابق «امیر» و «سروش» نشان داد این دو نفر از مجرمان حرفه‌ای هستند که بارها به اتهام ارتکاب جرائم مختلف به‌ویژه زورگیری، برهم‌زدن نظم عمومی، مواد مخدر، سرقت و... دستگیر و روانه زندان شده‌اند.  این دو متهم بعد از شناسایی مخفیگاه‌هایشان دستگیر شدند و به مشارکت در سرقت‌به‌عنف اعتراف کردند. همچنین کارت‌های مسروقه عابربانک و بخشی از پول‌های دزدی از آنها کشف شد.  سرهنگ سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «در برخی از پرونده‌های درحال‌رسیدگی در پلیس آگاهی، شاهد آن هستیم که اقدام و تکرار برخی رفتارهای پرخطر از سوی شکات و آسیب‌دیدگان، زمینه ارتکاب جرائم را توسط متهمان فراهم می‌کند. در این پرونده نیز شاهد بروز همین رفتارهای پرخطر از سوی شکات پرونده هستیم».
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه گفت: «با توجه به اعتراف صریح هر پنج متهم پرونده و تکمیل تحقیقات پلیسی، قرار قانونی از سوی مقام قضائی صادر و متهمان روانه زندان شدند».