به گزارش پارس به نقل از شرق دو سارق حرفه‌ای که بعد از شناسایی مشتریان بانک‌ها آنان را تعقیب و در فرصتی مناسب پول‌هایشان را سرقت می‌کردند، بعد از دستگیری ارتکاب چند فقره جرم را پذیرفتند.

به گزارش خبرنگار ما فردی چندی پیش با مراجعه به‌کلانتری یافت‌آباد به مأموران اعلام کرد مبلغ پنج ‌میلیون تومان وجه نقد داخل خودرواش با تخریب شیشه درِ سمت راننده، سرقت شده است.
مال‌باخته پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به‌کارآگاهان گفت: «ساعت ١٠ روز حادثه برای انجام امور بانکی به یکی از شعب بانکی در منطقه یافت‌آباد رفتم، مبلغ پنج ‌میلیون تومان وجه نقد دریافت کردم و آن را زیر صندلی راننده گذاشتم. سپس به سمت پاساژ پاسارگاد در منطقه شادآباد حرکت کردم و آنجا برای دقایقی از ماشین خارج شدم. هنگام مراجعه به محل پارک خودرو، دیدم شیشه سمت راننده تخریب و بسته حاوی پول‌ها سرقت شده است».
کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد سرقت اطمینان پیدا کردند سارق یا سارقان مال‌باخته را در بانک شناسایی و پس از تعقیب وی، از غفلت او استفاده کرده و سرقت را انجام داده‌اند. به همین دلیل تصاویر دوربین‌های مداربسته بانک بررسی و فردی حدودا ٤٠ ساله به‌عنوان مظنون شناسایی شد.
ماموران سپس با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار فهمیدند این شخص یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام «علیرضا.ح» (٤٠ ساله) است که سال گذشته نیز به همین اتهام دستگیر و روانه زندان اما پس از مدتی با تأمین قرار وثیقه آزاد شده بود.
کارآگاهان در ادامه به بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته در پاساژ پاسارگاد (محل سرقت) پرداختند و این‌بار نیز «علیرضا» را مشاهده کردند که از «ال٩٠» سفیدرنگ پیاده شد و پس از دقایقی با کیف‌دستی شبیه به کیف مال‌باخته مجددا به محل پارک «ال٩٠» مراجعه و همراه نفر دوم که رانندگی خودرو را برعهده داشت محل را ترک کرد. «علیرضا» توسط کارآگاهان دستگیر و از مخفیگاه وی در منطقه مهرآباد جنوبی بازرسی و کیف‌دستی مال‌باخته کشف شد. این مرد در بازجویی‌ها به سرقت وجه نقد از مال‌باخته اعتراف و همدست خود به نام «داریوش. م» (٤٢ ساله) را نیز معرفی کرد.
بررسی سوابق «داریوش» نشان داد او نیز مانند علیرضا از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت داخل خودرو است که سال گذشته همراه علیرضا دستگیر و روانه زندان شده و پس از گذشت مدت کوتاهی با تأمین قرار وثیقه آزاد شده بود.
داریوش با اطلاع از دستگیری علیرضا از مخفیگاهش واقع در منطقه مهرآباد جنوبی متواری شده بود اما درنهایت به دام افتاد و به چند فقره سرقت مشابه داخل خودرو از مراجعه‌کنندگان به شعب مختلف بانکی، به‌ همراه علیرضا اعتراف کرد.
سرهنگ احمـد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به سرقت‌های مشابه، قرار قانونی توسط مقام قضائی صادر شد و در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به سوابق متعدد متهمان در ارتکاب سرقت‌های داخل خودرو به شیوه زاغ‌زنی و به منظور رسیدگی تخصصی به جرائم ارتکابی و کشف سرقت‌های مشابه، هر دو متهم در اختیار اداره بیستم مبارزه با سرقت‌های داخل خودرو قرار گرفتند».