به گزارش پارس به نقل از آنا باستان‌شناسان در حین حفاری‌های خود در اتیوپی، گنج عظیمی از کارهای دستی قدیمی کشف کرده‌اند که قدمت آنها به 2000 سال پیش برمی‌گردد اما مهم‌تر از این آثار دستی، بقایای اسکلت زنی است که به صورت اسرارآمیزی خوابیده است. باستان‌شناسان لقب «زیبای خفته» را به این زن داده‌اند.

جزئیات نحوه قرار گرفتن بدن این زن واقعا جالب و مرموز است. این زن کمی به سمت جلو خم شده و چانه‌اش روی دستش قرار دارد و یک حلقه برنز بسیار زیبا نیز در انگشت خود دارد. او در حالی به خاک سپرده شده که به آینه برنز رومی فوق‌العاده زیبایی زل زده است. علاوه بر این، یک قاشقک زیبا و تزیین شده برنزی که برای آرایش در آن زمان مورد استفاده قرار می‌گرفته به همراه یک ظرف سرمه –برای آرایش چشم‌ها- نیز در کنارش وجود دارد.
محققان حدس می‌زنند که این زن، بسیار زیبا بوده و در آن زمان، مورد ستایش افراد بسیاری بوده است.

635697931186138480
به گفته لوئیس شوفیلد، متصدی پیشین موزه بریتانیا در لندن و رئیس این حفاری‌ها در اتیوپی در این مورد گفت: «بقایای این زن و مصنوعات دستی در یکی از 11 قبری کشف شده که در ماه مه و در عرض 11 هفته حفاری و کاوش در منطقه‌ای نزدیک به شهر شمالی هاوزن (Hawzien) به دست آمده‌اند».
این سایت حفاری، تقریبا 3 ساعت با آکسام (Aksum)، شهر باستانی که یک زمانی پایتخت امپراتوری آکسومیت بوده، قرار داد. یکی از شرکای اصلی تجارت با امپراتوری‌های روم و هند باستان، امپراتوری اکسومیت بود که با عنوان پادشاهی آکسوم نیز شناخته می‌شود. گستره حکومت این امپراتوری در قرن ۴ پیش از میلاد از شمال شرقی آفریقا از جمله اتیوپی شروع می‌شد. امپراتوری اکسومیت که به گمان برخی، همان سرزمین ملکه سبا است، احتمالاً رشد و توسعه تکامل آفریقای بومی بود که بعدها اریتره امروزی، شمال اتیوپی، یمن، جنوب عربستان و شمال سودان را در برگرفت.

مخزن عطری که در قبرهای دیگری در نزدیکی هاوزن کشف شده
در کنار اسکلت زیبای خفته همچنین هزاران مهره کوچک وجود دارد که گمان می‌رود متعلق به کمربند گرانبهای اوست و از همین رو، باستان‌شناسان حدس می‌زنند که وی یکی از افراد عالیرتبه آن زمان بوده است.
همچنین در کنار او دو لیوان وجود دارند که کاملا سالم باقی مانده‌اند و یک فنجان که برای گرفتن اشک‌هایش طراحی شده بوده است.

اسکلت زیبای خفته به همراه متعلقاتش پس از بیرون آوردن از قبر
محققان معتقدند که دلیل خوب ماندن بقایای این زن آن است که او را زیر یک سنگ بسیار سنگین دفن کرده‌اند و در واقع این سنگ، اسکلت او را در مقابل عناصر تجزیه‌کننده حفظ کرده است.
محققان همچنان در حال مطالعات بیشتری برای کشف سن و دلیل مرگ زیبای خفته هستند. محققان همچنین در حین حفاری‌های خود یک کوزه سفالی کشف کرده‌اند که احتمالا پر از غذا و آب برای زندگی پس از مرگ این زن بوده است. آنها با بررسی‌های بیشتر تلاش در کشف این غذاها دارند.