به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در همایش پدافند غیر عامل که امروز(21 خرداد) در مجتمع بعثت شهر کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که باید آمادگی تجهیزاتی، ساماندهی و روحی و روانی کشور را بالا ببریم، گفت: تاکیدات ایشان نشان می‌دهد باید آماده باشیم تا در صورت وقوع جنگ احتمالی مثل دوران دفاع مقدس غافلگیر نشویم.

وی گفت: اگرچه در بحث سیاسی هیچ قطعیتی برای جنگ وجود ندارد، به این معنا که استراتژی سیاسی کشور به هیچ عنوان در پی جنگ نیست و وظیفه دارد با قدرت سیاسی خود جنگ را از کشور دور کند، اما در بعد نظامی راهبرد اصلی کشور باید این باشد که جنگ را حتمی بپندارند و آمادگی عمومی، نظامی، بالا بردن انسجام و استحکام کشور برای مقابله با جنگ احتمالی را محور کار خود بدانند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: باید در بحث تجهیزات نظامی کشور را تقویت کرده و در حوزه دستگاه‌ها نیز میزان آسیب پذیری را کاهش دهیم تا در صورت وقوع جنگ احتمالی توان مقابله داشته باشیم.

وی در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات داعش در مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: داعش زاییده تفکر تکفیری و سلفی‌گری است که عربستان سعودی ابزار توسعه آن است.

وی گفت: باید تلاش ‌کنیم تا مرز درگیری با داعش را در خارج از مرزهای ایران ببریم، چراکه داعش در سیاست‌های خود به صراحت آورده است که پس از داعشی کردن سوریه و عراق به سراغ ایران خواهد آمد.

وی با تاکید بر لزوم مبارزه با داعش در خارج از مرزهای کشور گفت: داعش همواره در راستای تقویت خود در تلاش است و اخیرا نیز قریب 20 هزار نیروی آموزش دیده و تازه نفس را وارد عرصه کرده و این مهم ضرورت حمایت و توسعه خطوط و دور کردن دشمن ار مرزهای کشور را می طلبد.

جلالی هدف غایی داعش را ضربه به جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: نباید اجازه بدهیم خاکریزهای جنگ به مرزهای کشور برسد

وی در ادامه با تاکید بر این‌که آمریکا در حال تغییر استراتژی‌های خود است، از حمله عربستان به یمن به عنوان شروع استراتژی جدید آمریکایی‌ها یاد کرد و افزود: در این‌که جنگ یمن تفکر اسراییلی آمریکایی حاکم است تردیدی وجود ندارد.

رییس پدافند غیرعامل کشور افزود: دیگر درگیری‌های طولانی مانند جنگ‌های افغانستان و عراق در برنامه آمریکایی‌ها نیست، چراکه آنها به این مهم دست یافته‌اند که این‌گونه جنگ‌ها با واکنش نیروهای مردمی آن کشور مواجه می‌شود و به همین دلیل نیز سیاست عدم دخالت مستقیم نظامی را در دستور کارشان قرار داده‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که امروز دشمنان در حوزه سایبری از تمامی ظرفیت‌ها برای ایجاد مشکل استفاده می‌کنند، گفت: اخیرا نیز شاهد بودیم که چگونه با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای نزدیک بود یک موضوع شخصی و کوچک حادثه مهاباد به یک غائله استانی و حتی ملی تبدیل شود.

به گفته جلالی، نزدیک به 70 تا 80 درصد ظرفیت‌های بکار رفته در غائله مهاباد بر اساس بررسی‌های صورت گرفته با محوریت عربستان بوده است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در ادامه با تاکید بر این‌که تسهیل سطح مذاکرات هسته‌ای در شرایط کنونی نشان از توانایی‌های کشور دارد، گفت: نکته مهم در خصوص مذاکرات هسته‌ای این است که مقام معظم رهبری و تمامی عقلای کشور بر انجام مذاکرات اتفاق نظر دارند و کسی مخالف اصل مذاکرات نیست.

جلالی با تاکید بر این‌که در شرایط کنونی حمایت مردم از تیم مذاکره کننده هسته‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: حمایت مردم از تیم مذاکره کننده نشان از اتفاق نظر ایرانیان داشته و پشتوانه 70 میلیونی مردم می‌توانند در تسهیل مذاکرات اثر گذار باشد.

وی رعایت خطوط قرمز را به عنوان مطالبه مردم از تیم مذاکره کننده هسته‌ای مورد اهمیت دانست.

وی در ادامه با بیان این‌که دشمنان از طرق مختلف تلاش می‌کنند تا انتخابات در کشور ما را به چالش کشانده که این تلاش در انتخابات‌های بزرگ مثل ریاست جمهوری که تاثیر گذاری بیشتری دارند بیشتر در کانون توجه دشمنان قرار دارد، گفت: این مهم اهمیت پرداختن به مقوله پدافند غیرعامل در این حوزه را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل، گفت: با تکیه بر پدافند غیرعامل خواهیم توانست خود را تقویت کرده و به یک بازدارندگی برسیم.