به گزارش پارس به نقل از فارس، سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل پیش‌ آمده در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس گفت: روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی حملات زیادی به مجلس شد که بناست استیضاح در مجلس به بن‌بست کشیده شود و موضوع تغییر آیین نامه و امثال این مسائل بهانه‌های جدید برای این امر است.

وی اضافه کرد: اکثریت نمایندگان مجلس به تبع خانواده یک میلیون نفری فرهنگیان به استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعتقاد دارند و از ۶۳ نفری که پای استیضاح را امضاء کرده‌اند هیچ‌کس امضای خود را پس نخواهد گرفت.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: قطعاً‌ روال کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد وزیر آموزش و پرورش به استیضاح ختم خواهد شد و اعلام وصول استیضاح از سوی هیأت رئیسه صورت خواهد گرفت.

نقوی خاطر نشان کرد: این تصور ایجاد نشود که بهانه آیین‌نامه باعث کأن لم یکن شدن استیضاح می‌شود و یا استیضاح متوقف خواهد شد. استیضاح حتماً انجام می‌شود و کار کمیسیون آموزش تنها استیضاح را یک هفته به تأخیر خواهد انداخت.

وی افزود: استیضاح وزیر آموزش و پرورش تاکنون در ۳-۲ مرحله تهیه شده و این مرتبه سوم بود که بالأخره استیضاح از سوی هیأت رئیسه اعلام وصول شد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: در روز سه‌شنبه هفته گذشته در اعلام وصول استیضاح اشتباهی از سوی هیأت رئیسه مجلس صورت گرفت و آن این بود که استیضاح در چهارچوب آیین‌نامه قبلی مجلس اعلام وصول شد و این در حالی است که آیین‌نامه اصلاح شده و طبق آیین‌نامه جدید و پیش از اعلام وصول استیضاح باید از سوی هیأت رئیسه به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شود و کمیسیون تخصصی یک هفته فرصت دارد تا جلسه مشترک بین وزیر و استیضاح کنندگان را برگزار و اگر استیضاح کنندگان همچنان بر استیضاح تاکید داشتتند، کمیسیون گزارش خود را به هیأت رئیسه اعلام و هیأت رئیسه استیضاح را اعلام وصول می ‌کند.