به گزارش ایسنا، علیرضا راشکی افزود: با توجه به تغییر مسیر دادن آشوبا از چابهار به سمت کشور عمان باز هم جانب احتیاط را در نظر می‌گیریم و نیروهای خود را تا سه روز آینده در منطقه به حالت آماده باش قرار می‌دهیم. تیم‌های تخصصی امداد و نجات این سازمان آماده همکاری با مردم هستند.

راشکی گفت: با وجود افزایش تلاطم دریا و ارتفاع موج، برخی افراد باز هم بی احتیاطی می‌کنند و در کنار ساحل تجمع می‌کنند که از این افراد خواهش می‌شود از نزدیکی به دریا خوداری کنند.

وی تاکید کرد: آشوبا به سمت کشور عمان تغییر مسیر داده و درست است که از شدت توفان کاسته شده اما هنوز نگرانی‌ها وجود دارد.

به گزارش ایسنا، طوفان حاره‌ای یا آشوبا از روز سه شنبه، 19 خرداد با سرعت 100 کیلومتر در ساعت به سمت سواحل بندر چابهار حرکت کرد که در حال حاضر با تغییر مسیر به سواحل کشور عمان رسیده اما متاثر از این طوفان همچنان سواحل چابهار طوفانی است.

همچنین علی ملاشاهی، کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: متاثر از طوفان آشوبا، دریای چابهار همچنان مواج است و ارتفاع موج گاهی نزدیک به چهار متر نیز می‌رسد.

وی اظهار کرد: با توجه به ضعیف شدن دامنه فعالیت آشوبا اما همچنان باد نسبتا شدید و بارش باران های رگباری و رعد برق در منطقه وجود دارد. برای ساعات بعد از ظهر و شب شرایط برای رگبارهای شدید باران و تگرگ در منطقه همچنان وجود دارد.

ملاشاهی ضمن هشدار نسبت به سیلابی شدن مسیرها و طغیان رودخانه‌های محلی افزود: مردم از تجمع در حاشبه رودخانه ها و حرکت روان آبها خوداری کنند.