به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما عضو هیات مدیره سازمان بسیج مداحان از تاسیس دانشکده مداحی در کشور خبر داد.

عضو هیات مدیره سازمان بسیج مداحان دیشب در جمع اصحاب رسانه قزوین گفت : دانشکده مداحی در تهران و برخی استان ها تاسیس می شود و هم اکنون مجوز های تاسیس دانشکده اخذ شده و در حال فراهم کردن زیر ساخت های آن هستیم.
مرتضی طاهری افزود : رشته های ادبیات فارسی ، ادبیات عرب ، علوم حدیث ، آشنایی با مفاهیم قرآن و فن مداحی در این دانشکده تدریس خواهد شد.
وی با اشاره به کلاس های آموزشی مداحی گفت : این کلاس ها در سازمان بسیج مداحان برای دانش آموزان دوره متوسطه دوم به بعد و بزرگسالان در نظر گرفته شده است.
عضو هیات مدیره سازمان بسیج مداحان با اشاره به ابتذال آهنگ و شعر موجود در مداحی افزود : بهترین راهکار رفع این مشکل رهنمود های رهبری است و طبق توصیه های ایشان آهنگ های به کار گرفته شده در مداحی نباید قرضی باشد و اشعار هم باید نزدیک به مردم باشد و مداحان از اشعار سنگین پرهیز کنند.
وی گفت : مداحی امروز نیاز به مجوز ندارد اما برای ساماندهی این امور برنامه هایی در دست اقدام است.
طاهری با اشاره به برگزاری جلسات مذهبی خانگی در شهرهایی مثل قزوین افزود : این جلسات به علت سخنان نسنجیده برخی اهل منبر در تهران در حال جمع شدن است اما با توجه به نیاز نسل های کنونی باید دوباره احیاء شود.
وی همچنین در خصوص سیاسی بودن مداحان گفت : مداحان باید در صحبت های خود تابع و پیرو ولایت فقیه باشند و نباید خود را آلوده یک حزب و گروه کنند و در عین حال انتقادهای آنان باید دوستانه و بر اساس امر به معروف و نهی از منکر باشد.