به گزارش پارس به نقل از شرق مردی که بعد از ارتکاب جنایت ٣٠ هزار دلار سرقت کرده بود، هنگام فرار از تهران در باند فرودگاه مهرآباد بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ما، وقوع جنایت در خانه‌ای  واقع در خیابان طاهرخانی ساعت ١٦ روز هفتم اردیبهشت از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠، به کلانتری  شهرک قدس اعلام شد. مأموران بعد از حضور در محل اعلام‌شده، با پیک موتورسواری روبه‌رو شدند که دست‌وپایش با دستبند پلاستیکی بسته شده و چند متر آن طرف‌تر نیز جسد صاحبخانه ٥٦ساله به نام «مجید» که از ناحیه کتف مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به دور گردنش نیز رشته‌ای پلاستیکی قرار داشت، افتاده بود.کارآگاهان جنایی و تیم بررسی صحنه جرم بعد از اطلاع از این قتل، به جمع مأموران کلانتری پیوستند و تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کردند.راننده پیک‌موتوری در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «ساعت ١٥:٤٥ برای تحویل بسته حاوی مقداری دلار به محل جنایت مراجعه کردم. پس از زدن زنگ خانه، شخصی از پشت آیفون از من خواست برای تحویل‌دادن بسته دلار داخل بروم. در خانه، ناگهان شخصی با تهدید اسلحه کمری و نشان دادن جسدی که در اتاق پذیرایی افتاده بود، مرا مجبور کرد تا روی زمین بخوابم و پس از آن دست‌وپایم را با رشته پلاستیکی بست. این شخص، بسته دلارها را برداشت و به‌سرعت از خانه خارج شد. دقایقی از این ماجرا گذشته بود که به‌خاطر تأخیر من در بازگشت به دفتر پیک‌موتوری، از دفتر با تلفن همراهم تماس گرفتند و من نیز در حالی‌که دست‌هاوپاهایم همچنان بسته بود، با هندزفری موفق شدم موضوع جنایت و سرقت بسته دلارها را اطلاع دهم که پس از دقایقی مأموران به محل آمدند». کارآگاهان با توجه به تجهیز محل سکونت مقتول به دوربین‌های مداربسته،  به بررسی تصاویر دوربین کارگذاشته شده در محوطه بیرونی منزل پرداختند و تصویر فردی که دلارها را سرقت کرده بود، توسط پیک‌موتوری مورد شناسایی قرار گرفت. در ادامه تصاویر ضبط‌شده در روزهای گذشته بررسی و مشخص شد این شخص در روزهای متوالی به منزل مقتول رفته بود که این امر فرضیه ارتکاب جنایت توسط اطرافیان مقتول را تأیید می‌کرد. کارآگاهان سرانجام با انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی هویت صاحب تصویر به نام «امین.ل» (٣٠ساله) شدند و به محل سکونت وی در منطقه سعادت‌آباد مراجعه و اطلاع پیدا کردند امین به‌دلیل اختلاف با همسرش، از مدتی پیش منزل را ترک کرده است. در ادامه، با توجه به تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین مداربسته محل جنایت، مشخص شد امین طی دو ماه گذشته بیشتر شب‌ها را در منزل مقتول سپری کرده بود. در گام بعدی محل کار امین در خیابان مطهری شناسایی و معلوم شد این مرد هم‌زمان با تاریخ وقوع جنایت، به محل کارش نرفته و پاسخ‌گوی تماس‌های تلفنی همکاران خود نیز نبوده است. در شرایطی که به ظاهر هیچ‌گونه اطلاعات قابل بهره‌برداری برای دستگیری «امین» وجود نداشت، کارآگاهان با انجام یک سلسله اقدامات پلیسی، اطلاع پیدا کردند وی قصد دارد از تهران متورای شود. اطلاعات موجود حکایت از آن داشت که این مرد قصد دارد  ساعت ٠٨:٤٠ صبح امروز در فرودگاه مهرآباد سوار هواپیمایی به مقصد آبادان شود.
بلافاصله تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به فرودگاه مهرآباد اعزام شدند و با همکاری حراست فرودگاه، اطلاع پیدا کردند متهم در مسیر سوارشدن به هواپیماست و تا دقایقی دیگر هواپیما پرواز خواهد کرد. مأموران  با اطمینان از حضور متهم در اتوبوس ویژه حمل مسافران هواپیما، آن را متوقف و پس از دستگیری «امین»، وی را برای انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. امین در همان مراحل اولیه تحقیقات به ارتکاب جنایت اعتراف کرد، اما مدعی شد قتل یک اتفاق بود و او اصلا قصد نداشت مجید را بکشد.
متهم در اظهارات اولیه خود مدعی شد: «از حدود دو ماه پیش با مقتول آشنا شدم و با اطلاع از زندگی مجردی وی، من نیز که در خانه با همسرم دچار اختلاف شدید شده بودم، از این فرصت استفاده کردم و بیشتر شب‌ها را در منزل مقتول سپری می‌کردم تا اینکه یک شب مقتول عنوان کرد امنیت جانی ندارد و به این بهانه، از من درخواست کرد برایش یک قبضه اسلحه کمری تهیه کنم. من نیز از طریق یکی از دوستان خود موفق شدم سلاح  کمری را به مبلغ یک میلیون و ٥٠٠ هزار تومان برای وی خریداری کنم». متهم در ادامه اعترافاتش، درباره روز جنایت به کارآگاهان گفت: «روز جنایت قصد داشتم اسلحه را به مقتول تحویل دهم و به این بهانه در حال نشان‌دادن نحوه کار آن بودم. در آن لحظه اطلاع نداشتم گلوله داخل اسلحه قرار دارد و به همین علت ناگهان در زمان چکاندن ماشه، گلوله‌ای شلیک شد و به کتف مقتول برخورد کرد. مقتول پس از اصابت گلوله شروع به فریادزدن کرد و من نیز در حالی‌که بسیار ترسیده بودم، رشته‌ای پلاستیکی را دور گردنش انداختم تا مانع از فریادزدن‌های او شوم که همین کار باعث مرگ وی شد». متهم درباره سرقت مبلغ ٣٠ هزار دلار متعلق به مقتول نیز به کارآگاهان گفت: «پیش از وقوع حادثه، مقتول به من گفته بود منتظر پیک‌موتوری و تحویل‌گرفتن بسته حاوی ٣٠ هزار دلار است. به همین علت درِ خانه را برای پیک باز کردم و از او خواستم بسته را داخل خانه تحویل دهد. پس از ورود پیک به داخل خانه، با تهدید اسلحه و ضمن نشان‌دادن جسد مقتول، وی را مجبور کردم روی زمین بخوابد و دست‌هایش را طوری قرار دهد که من بتوانم آنها را از پشت سر ببندم». سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «متهم در ادامه اعترافات خود عنوان کرد سلاح کمری را در ساختمانی نیمه‌کاره در محدوده اتوبان یادگار امام مخفی کرده که بلافاصله کارآگاهان به این محل رفتند، اما در بازرسی دقیق از این محل، اسلحه‌ای کشف نشد. همچنین متهم در قسمت دیگری از اعترافاتش، مدعی شد ٣٠ هزار دلار سرقت‌شده را در خرابه‌ای واقع در نزدیکی محل کار خود پنهان کرده که این محل نیز شناسایی شد اما در بازرسی از آن، هیچ پولی کشف نشد». سرهنگ حاجی‌زاده با اشاره به وجود تناقضات متعدد در اظهارات متهم، عنوان کرد: «با توجه به کشف‌نشدن اسلحه و پول‌های سرقتی در مکان‌های اعلامی از سوی متهم و همچنین وجود تناقضات فراوان در اظهارات این شخص و با عنایت به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت توسط مقام قضائی صادر شده و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی، شناسایی انگیزه واقعی جنایت و همچنین کشف دیگر مدارک و شواهد مربوط به پرونده، در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است».