به گزارش پارس به نقل از نوچه فراخوانده شدن برای انجام مصاحبه بعد از ارسال رزومه برای شرکتی که می‌خواهید در آن کار کنید، فرآیندی بسیار پیچیده است. ممکن است همه کار را درست انجام دهید و همه‌ی نکات مهم را رعایت کنید اما به هیچ نتیجه‌ای نرسید یا این که در اثر آشنایی با یکی از افراد مهم شاغل در شرکت حتی بدون ارسال رسمی درخواست استخدام و ثبت رزومه به راحتی استخدام شوید!  خلاصه این که این روند بسیار غیرقابل پیش‌بینی است اما در عین حال راه‌هایی نیز وجود دارد که کمکتان می‌کند شانستان را برای جلب نظر افراد مسئول بالا ببرید:

خوشمان بیاید یا نه، آشنا داشتن مهم است! بهتر است از خواب و خیال بیرون بیاییم و قبول کنیم که پارتی داشتن (لااقل تا حدی) در زمینه‌ی کاریابی مهم است. مسلماً همه‌ی افراد مسئول مصاحبه و استخدام به دنبال کسانی هستند که می‌توانند کار مورد نظر را به خوبی انجام دهند، مشکل اینجاست که خیلی‌ها می‌توانند کار را انجام دهند اما اگر مثلاً معاون مدیر فروش رزومه‌ی شما را شخصاً تحویل بخش مسئول مصاحبه و استخدام دهد، تاثیر چشمگیری بر شانستان خواهد داشت.
 
رزومه‌تان را مرتب کنید! نظم و ترتیب رزومه می‌تواند به اندازه‌ی محتوای آن اهمیت داشته باشد؛ اگر فرد مسئول نتواند به آسانی و سریعاً رزومه‌تان را بررسی کند و تمام نکات مهم آن و توانایی‌هایتان را متوجه شود شانستان برای گرفتن وقت مصاحبه بسیار کاهش می‌یابد؛ رزومه‌تان را بخش‌بندی و مرتب کرده و بر نکاتی که برایتان مهم است تمرکز کنید.
 
دقت کنید اطلاعات مهم جا نیفتند! یکی از عواملی که می‌تواند تاثیر چشمگیری بر شانستان داشته باشد، نکاتی است که به نظرتان بی‌اهمیت آمده و در نتیجه آن‌ها را از رزومه‌تان حذف کرده‌اید. اطلاعاتی مانند شغل‌ها و شرکت‌های قبلی که به نظرتان ربط چندانی به شرکت فعلی ندارند و معدل آخرین مدرک تحصیلی در صورتی که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اید، می‌توانند اهمیت بسیاری داشته باشند. اثر منفی وجود جای خالی یا فاصله‌ی زیاد میان شغل‌های مختلف می‌تواند بسیار بیشتر از نکاتی باشد که به نظر خودتان با درخواست کنونی مرتبط نیستند.