به گزارش پارس به نقل از بازار خبر با اینکه سطح سواد جوامع در تمام جهان در حال رشد است اما مشاغل تا میزان زیادی ثابت مانده اند و به همین خاط شغل های بسیاری وجود دارند که نیازمند سواد سطح بالایی نیستند.

با اینکه مدارک تحصیلی می تواند باعث شود تا افراد با راحتی بیشتری استخدام شوند و درآمد بیشتری نیز داشته باشند، پیدا کدن شغل های خوب بدون مدرک نیز غیر ممکن نیست.

در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از پردرآمدترین شغل هایی که نیازمند مدارک سطح بالایی نیستند.

رقم درآمد این شغل ها مربوط به کشور آمریکا است و به علت هزینه های بالای زندگی پایین تر از نیاز معمول یک خانواده در این کشور است. اما یک فرد مجرد می تواند با این مشاغل زندگی خوبی را سپری کند.

لوله کشی ساختمانی
درآمد: 37 تا 67 هزار دلار

با اینکه شاید در نام این شغل چندان خوب نباشد اما می توان لوله کشی را در میان مشاغلی دانست که تا چندین سال مطمئنآ مورد نیاز خواهند بود. هر روزه ساختمان های جدیدی ساخته می شوند که نیازمند لوله کشی هستند وساختمان های قدیمی نیز نیازمند تعمیرات هستند. به همین خاطر می توان لوله کشی را در میان مشاغلی دانست که تا سال ها در بازار باقی خواهند ماند.

ناظر ساخت و ساز
درآمد: 46 تا 70 هزار دلار

شغلی که نیازمند مدرک دانشگاهی خاصی نیست اما نیازمند چند سال تجربه در زمینه ساخت و ساز است. ناظران ساخت و ساز معمولآ افرادی هستند که باید در هنگام ساخت یک سختمان مسئولیت کنترل سایر کارگرها از جمله لوله کش ها، برق کارها و ... را بر عهده بگیرند.

کارگر پالایشگاه 
درآمد: 63 هزار دلار

این روزها پیدا کردن شغل در زمینه های نفتی و گازی به هیچ عنوان ساده نیست و تعداد مشاغل مورد نیاز این صنایع نیز روزانه در حال کمتر شدن است. افرادی که به این شغل ها علاقه مند هستند و می توانند شرایط سخت آن ها را قبول کنند می توانند از درآمد سالانه بالایی لذت ببرند.

تعمیر کنندگان خطوط برقی
درآمد: 64 هزار دلار

با اینکه دنیای تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است و راه های ارتباطی روزانه در حال بیسیمی شدن است اما دنیا همچنان نیازمند الکتریسیته است و تنها راه انتقال آن نیز از طریق کابل های برق ممکن است. به همین خاطر نصب کابل های برق و تعمیر و نگه داری آن ها نیز تا سالیان طولانی ادامه خواهد داشت و افراد بسیاری نیز در این زمینه شغلی می توانند درآمد خوبی کسب کنند.

بازرسان حمل و نقل
درآمد: 65 هزار دلار

همیشه افرادی هستند که به بررسی اتوبوس ها و کامیون ها و سایر وسایل حمل و نقلی می پردازند تا از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنند. با اینکه شاید در ظاهر این شغل چندان اهمیتی نداشته باشد اما مسئولان بازرسی وظیفه بسیار مهمی را در اختیار دارند و باید در انجام شغل خود حداکثر دقت را به خرج دهند.

کارگران نیروگاه های برق
درآمد: 68 هزار دلار

برق این روزها بخشی جدا نشدنی از زندگی ما محسوب می شود و به همین خاطر وجود آن تا پایان عمر بشریت حتمی است. تولید برق نیازمند نیروگاه های بزرگ و عظیمی است که افراد بسیاری در آن ها به کار مشغول می شوند. با این که مهندسان اصلی نیازمند مدارک تحصیلی سطح بسیار بالا هستند اما این نیروگاه ها نیازمند کارگران معمولی و عادی نیز هستند.

کاراگاهان پلیس
درآمد: 76 هزار دلار

با اینکه پلیس شدن نیازمند مدرک دانشگاهی نیست اما افرادی که می خواهند وارد نیروی پلیس بشوند باید به دانشکده مخصوص پلیس رفته و از آنجا فارق التحصیل شوند. پس از آن افرادی که بتوانند وارد نیرو پلیس شوند می توانند با کسب تجربه به آرامی جایگاه خود را بهبود بخشند و در نهایت نیز به سطح درآمدی بسیار بالایی دست یابند.

مسئولان حمل و نقل و انبار
درآمد: 102 هزار دلار

کارخانه ها و تولیدی های بزرگ نیازمند افرادی هستند که وظیفه برنامه ریزی برای انتقال و انبار محصولات را بر عهده بگیرند. این افراد باید برای انتقال اجناس هماهنگی های لازم را انجام دهند، ساعت ها را تعیین کنند و برای حرکت بار زمان بندی انجام دهند.

مسئولان خرید
درآمد: 90 هزار دلار

تمامی تولیدی ها، کارگاه ها و فروشگاه ها نیازمند اجناس و مواد اولیه مختلفی هستند که از سایر تولید کنندگان تهیه می شود. مسئولان تهیه این وسایل به عنوان مسئولان خرید شناخته می شوند و وظیفه پیدا کردن بهترین و در عین حال به صرفه ترین اجناس را بر عهده دارند. این شغل نیازمند ساعات کاری بسیار زیاد است اما با توجه به درآمد بالای آن مطمئنآ افراد بسیاری به سمت آن خواهند رفت.