به گزارش پارس به نقل از تسنیم با توجه بر ششمین کنگره خانواده و سلامت جنسی که در دی ماه امسال برگزار می‌شود، محمدباقر صابری زفرقندی دبیر علمی این کنگره در این باره و مباحث مختلف سلامت جنسی به تسنیم اظهار داشت: موضوع سلامت خانواده و به خصوص سلامت جنسی از مسائل با اهمیت در حوزه سلامت است که به دلایلی آنگونه که شایسته و بایسته است مورد توجه قرار نگرفته است.

مدیرکل اسبق دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت عنوان کرد: بخشی از علل طلاق و به خصوص طلاق عاطفی، تنش‌های خانوادگی، انحرافات جنسی، برخی از سوءرفتارها و قتل‌ها در عدم پرداختن درست به موضوع سلامت جنسی است.
صابری با اشاره به اینکه، توجه به کانون خانواده و مهم‌ترین رکن آن یعنی سلامت جنسی در منابع و آموزه‌های دینی و فرهنگی ما که با جزئیات به آن پرداخته شده است بیانگر این مهم است که نظام سلامت کشور نباید در این حوزه منفعل و یا بدون برنامه باشد.
رئیس کارگروه پیشگیری از خشونت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه یادآور شد: مشکل امروز برخی جوامع و از جمله جامعه ما در حوزه سلامت جنسی در کنار انکار این مهم توسط دستگاه‌های مسئول، ورود افراد و جریاناتی به این میدان است که صلاحیت‌های لازم علمی و عملی و حتی بعضاً اخلاقی برای آن را ندارند و چه بسا در صورتی که فکری اساسی و عاجل برای ساماندهی مداخلات و تعیین حدود و ثغور و صلاحیت‌های علمی، عملی و اخلاقی افرادی که وارد حوزه مداخلات جنسی می‌شوند، نشود در آینده نه چندان دور شاهد معضلات عمیق‌تر و پیچیده‌تری خواهیم بود.
صابری گفت: کم‌ترین آسیب نابسامانی جنسی و نداشتن برنامه‌های مبتنی بر شواهد علمی برای ارائه خدمات به افراد نیازمند اعم از خدمات پیشگیرانه و یا  بهداشتی و درمانی در حیطه مشکلات جنسی از هم پاشیدگی خانواده، انتقال عفونت‌هایی مانند ایدز، اعتیاد و خشونت می‌تواند باشد.
دبیر علمی ششمین کنگره خانواده و سلامت جنسی درباره هدف از برگزاری این کنگره خاطرنشان کرد: با حضور موثر مراکز علمی، انجمن‌های علمی و صاحبنظران دانشگاهی و حوزوی قرار است موضوعات مرتبط با سلامت جنسی در ابعاد مختلف به بحث گذاشته شود. کنگره در قالب ارائه مقالات، هم‌اندیشی، نشست گروهی و سخنرانی در گستره‌های طبی، روان‌پزشکی و روان‌شناسی، تربیتی و فرهنگی و نهایت فقه و حقوق  خواهد بود و از این فرصت استفاده می‌شود و دست یاری برای هر چه پربارتر برگزار کردن این اتفاق علمی مفید برای جامعه به سوی دستگاه‌ها، مراکز علمی، انجمن‌های علمی و فرهیختگان ذیربط این حوزه نیز دراز می‌کنیم.