به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مسئول سرکنسولگری عربستان در مشهد امروز از زائران عربستانی مسموم شده و بستری در بیمارستان امام رضا مشهد عیادت کرد .
عبدالله الحمرانی ضمن عیادت ، از مسئولان بیمارستان امام رضا به خاطر تلاش برای نجات جان زائران عربستانی بستری در این بیمارستان قدردانی کرد .
رشیدیان ، استاندار خراسان رضوی ، زارع صفت رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ، ارباب خالص رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از زائران بستری شده عربستانی در بیمارستان امام رضا عیادت کردند .
عبدالله بهرامی رئیس بیمارستان امام رضا مشهد هم اطمینان داد : گروه پزشکی این بیمارستان تمام تلاش خود را برای بهبودی و سلامتی این زائران انجام خواهد داد .
دادستان مشهد در این زمینه گفت : 23 زائر عربستانی به علت سمپاشی طبقه بالای اتاقهای هتل محل اقامتشان در مشهد ،‌مسموم و به بیمارستان امام رضا منتقل و بستری شدند . 
به گفته صادقی این زائران در قالب تور 60 نفری از عربستان به مشهد مقدس سفر کرده بودند و در یکی از هتل های خیابان امام رضا اقامت کرده بودند . 
بنابر اعلام دادستان مشهد ، مسموم شدگان شامل 9 زن و 14 مرد با علائم سرگیجه ، استفراغ ، تهوع و افت فشارخون به بیمارستان منتقل و بستری شدند و متاسفانه با وجود تلاش پزشکان 4 نفر از آنان « شامل یک نوجوان و 3 کودک » فوت کردند .
صادقی با بیان اینکه بقیه این بیماران هم اینک در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام رضا بستری هستند ، گفت : در این خصوص پرونده ای در دادگستری مشهد تشکیل و بازپرس ویژه ای تعیین شده تا تمام جوانب و احتمالات این حادثه را به سرعت بررسی کند . 
وی در عین حال تاکید کرد : در بررسی های اولیه مدرکی که بیانگر عمدی بودن این حادثه باشد به دست نیامده است .