به گزارش پارس به نقل از آنا سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه این وزارتخانه به طور ویژه پیگیر موضوع ناظم کودک آزار بود، گفت: آموزش و پرورش طی چندین مرحله مشاوران مجربی را برای آموزش به خانواده‌های این کودکان به مدرسه محل وقوع این موضوع فرستاده است.
مسعود ثقفی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص ناظم کودک آزار که حکم او روز گذشته از سوی دادگاه کیفری استان تهران اعلام شد، اظهار کرد: بلافاصله بعد از اطلاع از موضوع پس از بررسی‌های به عمل آمده حکم ابلاغ ناظم خاطی لغو و مدیر مدرسه به دلیل بی‌توجهی به گزارش‌های رسیده در خصوص این ناظم، برکنار و فرد دیگری به عنوان مدیر منصوب شد.
وی افزود: با توجه به آثار سوء اجتماعی و قبح عمل اتفاق افتاده توسط مشارالیه و در راستای ماده 13 قانون تخلفات اداری لغو حکم آماده به خدمت ناظم خاطی در تاریخ 93/2/24 صادر شد.
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد: هیاتی از سوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران متشکل از بازرسین، حراست، مشاوره و روابط عمومی در تاریخ 93/2/27 جهت رسیدگی به موضوع به مدرسه اعزام شدند.
ثقفی با اشاره به اینکه شکایت‌های انجام شده علیه فرد مذکور تنظیم شده و تقدیم دادگستری استان تهران شد، اضافه کرد: آموزش و پرورش در این خصوص درخواست رسیدگی کرد و در راستای همین شکایت‌ها هیات تخلفات آموزش و پرورش در تاریخ 93/4/4 رای به اخراج فرد خاطی داد و این حکم در تاریخ 93/7/23 توسط هیات تجدیدنظر تخلفات اداری تایید شد و در ادامه این کار حکم اخراج فرد خاطی در تاریخ 93/8/24 توسط آموزش و پرورش صادر شد.
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: طی چندین مرحله مجرب‌ترین مشاورین و اساتید دانشگاه در مکان وقوع این اتفاق حضور یافته و اقدام به آموزش خانواده‌ها به تفکیک پایه تحصیلی کردند. همچنین برای سایر مقاطع محدوده محل واقعه جلسه توجیهی و مهارت‌های ارتباطی برگزار شد.
ثقفی، ارائه بروشور به اولیای دانش آموزان را یکی دیگر از اقدامات آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: بروشورهای ویژه‌ای برای اولیا تحت عنوان تربیت جنسی (پیشگیری از سوء استفاده جنسی) تهیه و توزیع شد.
وی تصریح کرد: در برخی از مراکز مشاوره، به صورت رایگان و خارج از نوبت خدمات مشاوره‌ای به اولیا و دانش آموزانی که از این موضوع مورد آسیب قرار گرفته بودند، داده شد. همچنین همکاران شاغل در دبستان مورد نظر تحت آموزش دوره‌هایی جهت توجیه در مواجهه با دانش آموزان و اولیای این دبستان قرار گرفتند.
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به صورت مستمر پیگیر این موضوع از دادگستری بود افزود: نصب دوربین مدار بسته برای ایجاد امنیت روحی و روانی دانش آموزان و همچنین شاداب سازی فضای مدرسه از جمله اقدامات دیگری بود که از سوی آموزش و پرورش انجام شد.