به گزارش پارس به نقل از تابناک انتشار تصاویری از سگی که بر هر دو پای جلوی خود، ساعت های هوشمند اپل می‌بندد، موجب خشم افکار عمومی شده است. گفته می‌شود این آقا‌زاده چینی با این کار خود شکاف بزرگ بین طبقه ثروتمند و فقیر در کشور بزرگ چین ‌را به خوبی نشان داده است.
 پسر یکی از بزرگترین و مشهور‌ترین افراد با نفوذ در حوزه املاک و مستغلات چین، روز گذشته در سطح یک وب‌لاگ‌‌، ‌تصاویری از سگ خود منتشر نمود، در حالی کرد که بر هر دو پای جلوی این سگ، دو ساعت هوشمند اپل (جمعا به بهای 26 هزار یورو یا 250 هزار یوآن چین) بسته شده بود. این کار و این تصاویر، خشم بسیاری از کاربران چینی و همچنین سایر کاربران را در سراسر جهان برانگیخت و بسیاری این تصاویر را نمادی از شکاف طبقاتی فاحش در چین دانستند.

«ونگ سیکونگ» تصاویر سگ خود با نام Keke را با ساعت های هوشمند اپل بر ‌یک میکرو وبلاگ با نام Weibo منتشر ساخته است. همراه با این تصاویر، سیکونگ متنی را منتشر کرده ‌که از زبان این سگ می‌گوید: «من حالا ساعت های جدیدی دارم. البته باید چهارتا می‌بود، چون من چهار پای دراز دارم. اما برای آنکه مثل پولدارهای تازه به دوران رسیده به نظر نرسم، تصمیم گرفتم دو تا داشته باشم، ولی نه کمتر از دو تا وگرنه به کلاس من نمی‌خورد. شما هم از این ساعت ها دارید؟

ونگ سی کونگ 27 ساله، تنها فرزند «ونگ جیانلین» مدیر عامل و رئیس شرکت بزرگ گروه «دالیان وندا»، از بزرگترین و معروف ترین شرکت های فعال در صنعت ساختمان و املاک و مستغلات چین است.

یکی از کاربران این وب لاگ در پایین این پست نوشته‌: دنیای ما هنوز پر از آدم‌هایی است که پول یک وعده غذایی هم ندارند یا در حال قحطی کشیدن هستند. در همین حال، یک عده احمق با قاشق های طلایی ولخرجی می‌کنند. دنیا واقعا جای نا‌امید کننده ای است.

پدر ونگ سیکونگ از سوی مجله «فوربس» با دارایی خالص 37.7 میلیارد دلار به عنوان یکی از 30 میلیاردر بزرگ جهان معرفی شده است.

گفته می‌شود ‌هر یک از این ساعت های هوشمند اپل که اکنون به پاهای این سگ بسته شده، بهایی برابر با 13 هزار یورو در فروشگاه اپل در چین فروخته می‌شوند. این در حالی است که میانگین درآمد ماهیانه شهروندان چین با توجه به آمار اداره آمار شهرداری پکن در سال 2014 برابر با 610 یورو ‌است.