به گزارش پارس به نقل از فارس محمد قانعی امروز با ابراز نارضایتی از وضعیت نابسامان خانه مسافرهای غیرمجاز و اثرات منفی آن در حوزه گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر اشغال هتل‌های مشهد کمتر از 40 درصد بوده که این میزان اشغال برای هتل‌ها و مراکز اقامتی مشهد حتی در زمان ایام امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان، بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: تعطیلات پایانی هفته جاری که مصادف با میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) و رحلت امام راحل بوده به دلیل همزمانی با فصل امتحانات پیش‌بینی می‌کنیم که در قیاس با سال‌های گذشته حجم کمتری از زائران به مشهد سفر کنند.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با بیان اینکه موج دوم سفرها از ابتدای تابستان آغاز می‌شود، گفت: در سال جدید نرخ هتل‌ها افزایشی نداشته و در ایام تابستان نیز افزایشی در نرخ هتل‌ها نداریم.

قانعی تاکید کرد: با وجود تلاش‌هایی که اتحادیه هتلداران برای برخورد با خانه مسافرهای غیرمجاز داشته، برخی از این خانه‌ها که رشد قارچ‌گونه هم دارند حمایت کرده و می‌گویند باید این خانه‌ها ساماندهی شود که متاسفانه روند ساماندهی این خانه‌های غیرمجاز آنچنان کند بوده که اگر برای مثال پنج خانه غیرمجاز توقیف شود، 10 خانه غیرمجاز فعال می‌شوند.

وی ادامه داد: باید یک بار برای همیشه با این مسئله برخورد جدی شود چرا که این خانه‌های غیرمجاز تفاوت قیمتی هم با هتل‌ها و مراکز اقامتی مجاز نداشته و از سویی امنیت، رفاه و بهداشت مسافر و گردشگر را به مخاطره می‌اندازند.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی تصریح کرد: ایجاد مراکز اقامتی روند قانونی داشته و باید با گذر از مراحل قانونی، مجوز صادر شود اما اینکه چرا برخی نهادها و سازمان‌ها از کسانی که با عنوان خانه مسافر قانون را دور زده و به شکل غیرمجاز به مسافران اسکان می‌دهند و حمایت می‌کنند؟ جای سئوال دارد.