به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین اجراي طرح جريمه مشمولان غايب به كندي ادامه دارد، مشكل فوتباليست هايی هم كه كارت جعلي داشتند، در مرحله حل شدن است، استقبال گسترده مشمولان براي سه ماه خدمت كمتر، باعث شد تا زمان سربازي در سال ٩٤ افزايش نيابد. 

اين همه در كنار سخنان معاون وزير ورزش و جوانان در هفتمين جشنواره حضرت علي اكبر(ع) (جوان سرباز) نشان از ناخوشايند بودن دوران سربازي براي جوانان است.

سردار جزایری نیز روز گذشته در این مراسم گفت: باید اذعان داشت دستگاه های کشوری و لشگری آنطور که باید شأن و منزلت سرباز را پاس نمی دارند که این نقصی بزرگ و غیرقابل چشم پوشی است که باید برطرف شود.

جزایری در ادامه با اشاره به بیانات متعدد مقام معظم رهبری در سنوات گذشته و به خصوص در ماه های اخیر گفت: مقام معظم رهبری در ماه های اخیر چندین مرتبه درخصوص ارتقاع شأن سرباز و سربازی خطاب به نیروهای مسلح و سایر دستگاه ها هشدار دادند. خوشبختانه اکنون در ستاد کل کمیته ای به این منظور تشکیل شده و فعالیت هایی را نیز انجام می دهد که قبل از این نیز انجام می داد اما در حال حاضر این فعالیت ها چشمگیرتر و پررنگ تر شده است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در خاتمه ابراز امیدواری کرد: در سال های آینده شاهد ارتقا وضعیت سربازی و سرباز در جمهوری اسلامی هستیم و امیدواریم منزلت سرباز و دوره مقدس سربازی حفظ شود.

اينفوگرافيك زير حاصل از بررسي ميداني با جامعه اماري متشكل از دانشجويان، سربازان، خانم ها و مردم كوچه بازار بوده است كه به همراه نسخه انلاين نظرسنجي توسط دوهزار نفر تكميل شده است. در اين نظرسنجي مشكلات و مزاياي خدمت سربازي، پيامد شيوه كنوني سربازي براي كشور و همچنين تاثيرگذاري سربازي در بانوان و دانشجويان مورد بررسي قرار گرفته است.

آنچه مسلم است، اتلاف وقت در دوران سربازي مهم ترين عامل در نارضايتي جوانان از اين دوران و همچنين بدترين پيامد شيوه كنوني در مسير توسعه كشور است، قطعا راهكارهاي ارزنده اي كه در جهت استفاده مفيد و كارامد از وقت جوانان در جهت رفع مشكلات كشور باشد و انگيزه، حس خدمت حقيقي به كشور را به يك جوان القا نمايد بهترين روش براي خوشايندسازي سربازي خواهد بود.

اين نظرسنجي به همت جمعي از دانشجويان دانشگاه هاي تهران، صنعتي شريف، اميركبير، شهيد بهشتي، علم و صنعت و دانشگاه ازاد اسلامي برگزار گرديده است.

در راستاى توصیه های مقام معظم رهبري و تاكيد ايشان بر حفظ قدر و منزلت سربازان، لازم است تا نتايج حاصل از اين نظرسنجي مورد توجه مسئولین امر قرار بگیرد.

download