به گزارش پارس، درصورت ارائه به موقع مستندات مورد ادعاي پزشکان معترض به نحوه برگزاري آزمون دستياري 94و بالا بودن سطح تخلفات و تعداد معترضان مجلس براي ابطال آزمون چهل و دوم وارد عمل خواهد شد.

پس از ادعاي بيش از 500پزشک شرکت کننده در آزمون دستياري سال 94مبني بر بروز تخلفات گسترده در اين آزمون و پاسخ قاطع وزارت بهداشت به آنها، دامنه اعتراضات به نمايندگان مجلس و سازمان بازرسي کل کشور رسيد تا جايي که دکتر سليمان عباسي عضو کميسيون بهداشت که به نمايندگي ازساير نمايندگان با داوطلبان معترض ديدار داشته است از احتمال ابطال آزمون دستياري 94مانند سال 88خبر داد و به خراسان گفت:

در جلسه اي که با نمايندگان معترضان برگزار شد قرار بر اين شد تا اين افراد مستندات خود دال بر تقلب را تا هفدهم خرداد ماه به کميسيون بهداشت ارائه دهند تا در صورت اثبات تخلف گسترده در اين آزمون و بالا بودن تعداد معترضان جلسه مشترکي بين وزارت بهداشت و کميسيون بهداشت برگزار شود.

در صورت اثبات تخلف و بالا بودن تعداد معترضان وزارت بهداشت مکلف است مشکل را حل کند که ابطال آزمون و برگزاري مجدد آن يکي از راه هاست اما معترضان به آزمون دستياري پزشکي 94ديروز باتجمع مقابل سازمان بازرسي کل کشور در خيابان طالقاني تهران سعي در رساندن صداي اعتراض خود به مسئولان اين سازمان داشتند .پزشکان معترض ديروز با روپوش هاي سفيد خود در مقابل سازمان بازرسي کل کشور جمع شدند تا به گفته خودشان مدارک و مستندات خود مبني بر فروش سوالات،فروش صندلي و جابه جايي رتبه توسط وزارت بهداشت را به مسئولان سازمان بازرسي کل کشور ارائه کنند.

به عنوان نمونه يکي از پزشکان انتشار و فروش جزوه اي 84صفحه اي به قيمت دو ميليون تومان در اهواز که 60سوال از 200سوال آزمون دستياري امسال از آن جزوه بيرون آمده است رايکي از مصاديق تخلف بر مي شمارد.

فروش سوالات در کلاس هاي خصوصي موسسه دکتر... درازاي دريافت 65ميليون تومان وجابه جايي رتبه سه هزار با رتبه 200درازاي دريافت يک ميليارد تومان نيز از ديگر مواردي است که داوطلبان نسبت به آن ادعا دارند و مي گفتند مدارک ومستندات خود را نيز براي اثبات اين موارد آماده کرده و حاضرند به مجلس و سازمان بازرسي کل کشور ارائه دهند.