به گزارش پارس به نقل از قدس آنلاین مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش نتایج اجرای طرح یک روز بدون کیف و کتاب در 2151 مدرسه، را تشریح کرد و گفت: این طرح اگر بخواهد در سال تحصیلی آینده به مدارس بیشتری تسری یابد، قطعا نیازمند پشتیبانی مادی و معنوی است.

 
 علی اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش  در پاسخ به این سوال که نتایج اجرای طرح یک روز بدون کیف و کتاب در روزهای پنج شنبه چه بود، گفت: طبق وعده‌ای که داده بودیم تا آخر اردیبهشت ماه کل گزارش‌های مربوط به استان‌ها را جمع‌آوری و نقاط قوت و ضعف اجرای طرح را مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت در قالب یک گزارش مدون برای تصمیم‌گیری در رابطه با نحوه ادامه این طرح در سال آینده به شورای تصمیم گیری یعنی وزیر و شورای معاونان وزارتخانه ارائه کردیم.
 
وی افزود: تصمیم‌گیری نهایی برای اینکه این طرح با همین کیفیت یا به صورت وسیع‌تر و یا با ایجاد تغییراتی در سال تحصیلی آینده اجرا شود، مربوط به این شورا می‌شود.
 
اکبرزاده همچنین درباره نتایج این طرح، گفت: این طرح در 2 هزار و 151 مدرسه اجرا شد و طی گزارش‌ها و خود ارزیابی‌هایی که استان‌ها انجام دادند؛ دانش‌آموزان و هم والدین در حد مطلوب از اجرای طرح راضی بودند و مشخصه خوب این طرح ارتباط بیشتر والدین با اولیای مدرسه بود، چرا که این طرح شرایط خوبی را برای دانش آموزان فراهم می‌کند که بعد از 5 روز تحصیل یک روز فراغت داشته باشند و از برنامه‌های فوق برنامه استفاده کنند.
 
مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانش آموزان از اردوها وبازدیدهایی که از کارگاهها، کارخانه ها و مراکز غیر آموزشی داشتند، بسیار راضی بودند. البته مشکلاتی هم در اجرای طرح وجود داشت؛ به طور مثال در برخی از استانها ادارات در روزهای پنجشنبه تعطیل هستند و خوب طبیعتا فراهم کردن سرویس دانش آموزان در آن روز با مشکلاتی روبرو بود و اولیا مجبور می‌شدند خودشان بچه‌ها را به مدرسه ببرند و برگردانند.
 
وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی اعلام می شود که روز بدون کیف و کتاب در سال تحصیلی آینده اجرا می شود یا خیر، گفت: مشخص نیست که شورای تصمیم‌گیر چه زمانی گزارشات این طرح را بررسی کند؛ اینکه این طرح سال تحصیلی آینده اجرا شود یا خیر و با چه کیفیت، وسعت، چه تعداد مخاطب و در چه تعداد مدرسه‌ای، شورای تصمیم گیر باید آن را به ما ابلاغ کند.
 
اکبرزاده تصریح کرد: ما در این طرح چند رتبه ضعیف، خوب، خیلی خوب، حد مطلوب و عالی را در نظر گرفتیم که با نظر سنجی که انجام شد، مشخص شد که دانش آموزان، اولیاء و هم عوامل اجرایی در حد مطلوب از اجرای این طرح رضایت داشتند.
 
مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این طرح اگر بخواهد در آینده تسری بیابد و مدارس بیشتری را شامل شود، قطعا نیازمند پشتیبانی مادی و معنوی است، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم، موفقیت در اجرای این طرح مانند امسال باشد، باید برنامه‌ریزی‌ها و پشتیبانی‌های لازم از آن صورت گیرد تا نقاط قوت بیشتر و نقاط ضعف برطرف شود.
 
وی با اشاره به اینکه بازرسان از مدارس بیش از 50 استان که این طرح در آن ها اجرا می‌شد؛ بازدید کردند، گفت: بازرسان در این مدت که با دانش آموزان ارتباط مستقیم داشتند، اعلام می‌کردند که شور و نشاط خاصی در مدارس وجود داشت؛ ما بر این باور هستیم که اگر فضایی ایجاد شود که این طرح با قوت و پشتیبانی بیشتری تسری یابد، قطعا دانش آموزان را خوشحال خواهیم دید.