به گزارش پارس به نقل از ایرنا از روابط عمومی انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی، دکتر احمد عامری با اشاره به اینکه به نحوه تعرفه گذاری و تعامل با بیمه ها معترض هستیم، افزود: چندین بار خواسته های این مجموعه را با وزارت بهداشت در میان گذاشتیم.

وی اظهار داشت: تعرفه هایی که برای رادیوتراپی مشخص شده مورد قبول ما نیست و باعث شده این تعرفه های بناحق به مرور و در زمان هنگام اجرا نیز کمتر و مطابق میل بیمه ها پرداخت شود که این امر مشکلات زیادی برای همکارانمان بوجود آورده است.

عامری گفت: آنچه بیمه و وزارت بهداشت نیز توافق کردند دو برابر شدن تعرفه رادیوتراپی بوده اما در عمل حدود 20 تا 30 درصد افزایش یافته که در برخی موارد درمانی از این میزان هم کمتر پرداخت شده است.

وی بیان کرد: بیمه ها باید این خدمات را بخرند اما متاسفانه آنها به علت بار سنگینی که طرح تحول به نظام سلامت روی دوش آنها قرار داده زیر بار پرداخت نمی روند.

عامری با تاکید بر اینکه درمان و سلامت مردم برای متخصصان آنکولوژی بسیار مهم است، افزود: ما سلامت مردم را با خدمات ارزان معاوضه نمی کنیم و این موضوع ارجح تر از تعرفه هایی است که آنها برای ما تعیین کرده اند.

دبیر انجمن آنکولوژی ایران طرح تحول نظام سلامت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سلامت مردم با منابع مالی مرتبط است و درمان سرطان هزینه سنگینی برای نظام سلامت کشور دارد اما در این طرح در زمینه سرطان نگاه ویژه ای دیده نشده و شاید بتوان گفت از آخرین بسته های وزارت بهداشت بوده است.

عامری گفت: درمان بیماری سرطان چند وجهی است و علاوه بر دارو و شیمی درمانی می توان گفت رادیوتراپی یکی از موثرترین راه های درمان سرطان است.