مالزیایی ها از کشف 139 گور و 28 اردوگاه غیرقانونی قاچاق انسان در این کشور جنوب شرقی آسیا در دو هفته اخیر خبر داده اند؛ 139 گور با استخوان هایی گل گرفته که زمان، ‌گوشت و پوست شان را کنده است و حالا که پلیس ها سرهم شان کرده اند، فهمیده اند خیلی از این گورها بیشتر از یک جسد را آبستن بوده اند و احتمال می دهند صاحبان شان مسلمان های مهاجر روهینگیایی باشند.

 بر اساس گزارش های منتشر شده در رویترز، بی بی سی و خبرگزاری فرانسه، خالد ابوبکر، رئیس پلیس مالزی در کنفرانس خبری که امروز برگزار کرد، توضیح داد که جنگل های انبوه در جنوب تایلند و شمال مالزی از گذشته های دور یکی از مسیرهای اصلی قاچاق مسلمان های روهینگیایی است که برای فرار از تبعیض ها و شکنجه ها در میانمار، به مالزی پناه می آورند.
صاحبان اسکلت ها البته فقط روهینگیایی ها نیستند و در میان آنها بنگلادشی هایی هم پیدا شده اند که به امید زندگی بهتر، جلای وطن کرده اند. شواهد نشان می دهد صاحبان اسکلت های کشف شده در این گورها پیش از مرگ شکنجه شده اند. پلیس در هفته های اخیر گورهای دسته جمعی دیگری را نیز در مرز تایلند و در فاصله کمی از گورهای کشف شده در مالزی پیدا کرد که سرنوشتی مشابه داشته اند.
روهینگیایی ها گروه هایی از مسلمانان در میانمار هستند که نسبت به جمعیت بودایی ها در اقلیت قرار دارند و از سوی اکثریت، آزار می بینند و انواع تبعیض ها در موردشان اعمال می شود اما چه کسانی مهاجران غیرقانونی را شکنجه کرده اند؟!
رئیس پلیس می گوید شبکه های قاچاق انسان در مرزهای مالزی و تایلند با هم بده بستان مفصلی دارند و گرچه برخی قاچاقچیان به قول شان عمل می کنند و مهاجران غیر قانونی را به کشورهایی که آرزویش را داشته اند، می رسانند، گاهی هم پیش می آید که آنها را به گروه های قاچاق انسان مخوف دیگری می فروشند؛ گروه هایی که کارشان جا به جا کردن مهاجران غیرقانونی نیست بلکه آنها را گروگان می گیرند و از خانواده های شان باج خواهی می کنند.
با این اوصاف ، انگار تلخی زندگی مهاجران غیر قانونی فقط مختص ایرانی هایی که به قصد زندگی در استرالیا جلای وطن می کنند، نیست و در همه جای جهان، مهر سیاه بختی روی پرونده زندگی شان کوبیده شده است .