به گزارش پارس به نقل از میزان سردار سیدکمال هادیان‌فر در همایش در نشست جهانی جرایم سایبری در جهان به هم پیوسته با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات جامعه جهانی را دستخوش تغییر کرده است، اظهار کرد: گزارش ها نشان می دهد  بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون نفر از جمعیت جهان با کمک فناوری های نوین کاربر اینترنت آنلاین هستند این در حالی است که گفته می شود تا این تعداد به حدود 3 میلیارد و 600 نفر در سال 2018 خواهد رسید.  در واقع 48 درصد از جمعیت جهان می‌توانند آنلاین بوده و یکی از قربانیان جرایم اینترنتی درجهان باشند.


وی اظهار کرد: این آمار گویای تعداد افرادی است که به شبکه جهانی اینترنت دسترسی خواهند داشت، البته طرح های توسعه نیز موجب می شود تا  نیمی دیگر از مردم دنیا هم  امکام دسترسی آنلاین را داشته باشندو


رئیس پلیس فتای ناجا ادامه داد: علاوه بر این آمارها نشان می دهد تا سه سال آینده ترافیک جهانی اینترنت به طور مساوی بین رایانه های شخصی، تبلت‌ها و دوربین ها تقسیم شود، البته لوازم خانگی هوشمند هم از دیگر وسایلی خواهند بود که به این امکان دسترسی خواهد داشت. به عبارتی می توان گفت برقراری ارتباط اینترنتی و شبکه‌ای بین تمامی تجهیزات با شتاب زیاد در حال برقراری است و براین اساس تا سال 2018 به طور تقریبی به اندازه همه انسان‌ها امکان ارتباط بین‌دستگاهی فراهم می شود.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه فضای مجازی امروزه سبک و شیوه رفتار، زندگی، روابط افراد در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... را تحت تاثیر خود قرار داده است، تصریح کرد: همواره شاهد هستیم که هر تکنولوژی در سراسر جهان علاوه بر فرصت های زیادی که برای افراد فراهم می کند، در بلند مدت نیز تهدیدات زیاد  حتی خسارت های جبران ناپذیری را با خود به همراه می آورد که باید به آن توجه داشت و موارد مذکور را کنترل کرد.

وی با تاکید براینکه بدون تردیدی فناوری اطلاعات و تکنولوژی های مدرن جدید می تواند سرچشمه وقوع جرایم باشد، خاطرنشان کرد: باید گفت استفاده شتابان افراد از تکنولوژی‌های تکامل‌نیافته موجبات سوءاستفاده مجرمان را در جهان فراهم می آورد، زیرا همانطور که  دانشمندان عنوان کرده اند هر تکنولوژی برای تکامل خود نیاز به یک دوره 10 تا 15 ساله دارد. همه این ها موجب شده تا امروز مجرمان، با جثه‌های کوچک، مغزهای بزرگ و سلاح‌هایی که تبدیل به اپلی‌کیشین‌ها و دیبایس‌های گوناگون شده خطرناک‌تر از انسان های گذشته جلوه ‌کنند.
رئیس پلیس فتای ناجا با بیان این مطلب که  پیش‌بینی‌های دهه گذشته نشان می دهد به زودی ما با سونامی اطلاعات و افزایش دیتاها مواجه خواهیم شد تا جایی که فناوری IT  همه دنیا را دربرمی‌گیرد، ادامه داد: پیش‌بینی های سازمان معتبر جهانی حکایت از این دارد که در سال 2019 جرائم و حملات سایبری همچنین سرقت اطلاعات ضرری مالی برابر 2 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی وارد خواهد کرد.

به گفته سردار هادیانفر این در حالی است که دستگاه‌های هوشمند و خدمات آن هم سهم گسترده‌ای را به عنوان عضوی از شاکله فنی اطلاعات به خود اختصاص می دهند.


وی تصریح کرد: آخرین آمارهای منتشرشده از سوی سازمان اینترپل نشان می دهد یک نفر قربانی در هر 12 ثانیه قربانی جرایم سایبری در جهان می‌شود که این آمارها رو به افزایش است.

رئیس پلیس فتای ناجا بیان کرد: همچنین گزارش های بین المللی گویای این امر است که  همه کشورها، سازمان‌ها به طور میانگین 122 حمله سایبری موفق را داشته اند.

به گفته سردار هادیانفر در گزارش های بیشتر سازمان‌های پلیسی جهان، بیشترین انگیزه مجرمان سایبری در سراسر جهان کسب درآمد بوده و گزارشات حاکی از آن است که مجرمان در سال 2013 مجرمان توانسته‌اند بیش از 388 میلیارد دلار درآمد برای خود داشته باشند.