به گزارش پارس به نقل از فارس؛ ایرج فاضل درباره کارانه بالای جراحان و اعتراض گروه‌های پزشکی به این موضوع گفت: رشته‌های مختلف ارزش‌گذاری یکسانی ندارند وقتی فردی جراحی می‌کند مسئولیت‌هایی را باید بپذیرد، استرس، بی‌خوابی‌های شبانه و هزاران مسئله دیگر را باید قبول کند که چاره‌ای هم برایش نیست.
 
وی ادامه داد: از طرفی هر فردی می‌تواند هر رشته‌ای که خواست را انتخاب کند اینکه همه را با یک ماشین چمن‌زنی بزنیم و بگوییم همه شبیه هم باشند این جامعه به درد نمی‌خورد.
 
فاضل گفت: جراحان کارانه‌ای ندارند ممکن است جراحی هم باشد که ماهی 400 میلیون تومان درآمد داشته باشد اما افرادی هم هستند که یک عمل جراحی نکرده‌‌ و 3 هزار میلیارد تومان درآمد داشته‌اند.
 
رئیس جامعه جراحان ایران ادامه داد: پول کشور در جای دیگری هزینه می‌شود آن وقت مردم را علیه پزشکان بسیج کرده‌اند این‌ها بحث‌های انحرافی است که می‌خواهند ذهن مردم را به این سمت متوجه کنند.
 
وی در پاسخ به اینکه درآمد متوسط یک جراح چقدراست، گفت: خیلی از جراحان هستند که درآمدشان در ماه حداکثر به 2.5 میلیون تومان هم نمی‌رسد اکثریت این گونه‌اند، جراحانی هستند که در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و درآمدشان در همین حد است.
 
فاضل ادامه داد: زمانی که یک خطاط برجسته یک سطر می‌نویسد و 30 میلیون تومان می‌گیرد فرد دیگری که خط خوبی ندارد نباید ادعای دریافت چنین دستمزدی را داشته باشد هر چیزی جای خود دارد و باید مهارت و سختی کار افراد در نظر گرفته شود.