به گزارش پارس به نقل از ايسنا یک مخترع انگلیسی نوعی پهپاد طراحی کرده که می‌تواند روی زمین به عنوان تانک مورد استفاده قرار بگیرد.

خودروی کوچک غیرقابل توقف-B (B-Unstoppable) به عنوان اولین کوادکوپتر تانک هیبریدی جهان شناخته شده است.

این پهپاد از چهار پروانه برای برخاست و همچنین دو چرخ شنی برخوردار است که به آن اجازه می‌دهد روی زمین‌های مختلف حرکت کند.

ویتلود میلتیزک از لندن که این پهپاد را طراحی کرده، اکنون آن را برای جمع‌آوری 76 هزار دلار سرمایه در سایت منبع‌یابی کیک‌استارتر قرار داده است.

اخیرا ارتش آمریکا از آزمایش یک تانک پهپاد موسوم به Ripsaw خبر داده که از راه دور قابل کنترل است و می‌تواند با لمس یک دکمه، خود را مجددا از گلوله پر کرده و حتی سلاح‌ها را تعویض کند.

تانک Ripsaw به طیفی از سلاحها از جمله تیربار کالیبر 50، تیربار نارنجک40 میلیمتری Mk19، تیربار 7.62 میلیمتری M240B و تیربار سبک اسکواد M249 مجهز است.

پهپاد B-Unstoppable می‌تواند در جا روی زمین چرخیده و با نزدیک شدن به مانع، به سادگی از روی آن پرواز کند.

وزن این مدل 84 گرم بوده و به دلیل سبکی حتی در صورت برخورد با زمین سالم می‌ماند.

تنها یکبار شارژ کردن این پهپاد که به یک دوربین آنبرد نیز مجهز است، به آن اجازه می‌دهد برای 9 دقیقه پرواز کرده، 18 دقیقه روی زمین حرکت کند یا برای 15 دقیقه هر دو حرکت را بطور ترکیبی انجام دهد.

چراغهای جلو و عقب این پهپاد به آن اجازه می‌دهد تا در شب نیز پرواز کند. همچنین تنها با فشار یک دکمه می‌توان این خودرو را به تانک یا کوادکوپتر تبدیل کرد.

یک کنترلگر پرواز ژیروسکوپ‌دار شش محوره بر روی کوادکوپتر به آن اجازه می‌دهد تا در هوا ثابت بماند.