یک عکاس چینی در طول یک دهه اقدام به جمع آوری عکس هایی از دارایی مردم این کشور کرده است. این عکس ها به خوبی زندگی ساده بخشی از مردم چین را نشان می دهد.

 
 

«ما هونگجی»عکاس چینی، از برخی خانواده های این کشور خواست تا خانه خود را تخلیه کنند و همه وسایل را در بیرون از خانه به گونه ای که در کادر عکس قرار گیرد، بچینند. او می گوید مردم طبقات پایین چین از تحولات اقتصادی در این کشور به خاطر از بین رفتن سنت هایشان راضی نیستند.

به گفته این عکاس، خانواده های ثروتمندتر از اینکه در این پروژه شرکت کنند کمتر استقبال کرده اند و دلشان نخواسته دارایی هایشان را جلوی دوربین آقای عکاس پهن کنند. عکس های زیر نمونه ای از تصاویر ثبت شده از دار و ندار خانواده های چینی است.

خانواده «لیپینگ» که در صنعت توریسم چین فعال هستند سالیانه تنها ۲۰ هزار یوان معادل ۳ هزار و ۲۱۶ دلار درآمد دارند. این در حالی است که بیشترین سهم از توریسم با وجود قوانین خصوصی سازی در این زمینه همچنان از آن دولت است.

635679938444217466

این خانواده چینی بابت شغل پدر خانواده که اندازه گیری روزانه سطح آب رودخانه سیخون است در کنار این رودخانه در ایالت فنجی چین زندگی می کنند.

خانواده «هادیر» از عشایر قزاق چینی هستند که ۳۵۰ رأس گوسفند دارند و در مناطق مختلف برای دام هایشان دنبال چراگاه می گردند. آنها معمولا زمستان را در مناطق مرکزی می گذرانند.

این خانواده چینی کشاورز هستند و به فنگ شویی علاقه دارند. آنها سالهاست که به این منطقه مهاجرت کرده و از این انتخاب راضی هستند.

این خانواده چینی در یکی از مناطق کم آب این کشور زندگی می کنند. درآمد آنها برای یک سال حدود ۱۶۰۰ دلار است.

635679938441097686

این خانواده که در کنار یک رودخانه در شهر «شاوکسین» زندگی می کنند بیش از ۶ هزار دلار در ماه درآمد دارند.

این خانواده کشاورز نیز در فصل خاصی در چین محصولات خود را در بازار می فروشند و بیش از ۶ هزار دلار در سال درآمد دارند.

«چانگیو» در بانک کار می کند و از اتاق های خانه اش برای کرایه دادن به توریست ها و عکاس ها در این منطقه خوش آب و هوا استفاده می کند و از این طریق نیز پول در می آورد. او و خانواده اش سالیانه حدود ۳۲ هزار دلار درآمد دارند.

635679938370750112