شهرداری منطقه 11 در نظر دارد به مناسبت فرا رسیدن هفته جهانی بدون دخانیات (4تا 10خرداد ماه)؛ با هدف تلاش برای دستیابی تمام شهروندان به زندگی سالم و بدون دخانیات؛ برنامه های ویژه ای را اجرا کند.


به گفته نصرالله آبادیان شهردارمنطقه 11 ، سلامتی هدیه ارزشمندی است که باید برای حفظ آن برنامه ریزی کرد و آگاهی از مضرات سلامت؛ مفید ترین راهکار برای کاهش هزینه های معنوی و مادی ناشی از بروز بیماری در جامعه است.


وی با بیان این که سلامت شهروندی برای مدیریت شهری بسیار ارزشمند است ؛ اجرای برنامه های آموزش محور با موضوع سلامت شهروندان را اولویت برنامه های اجتماعی و فرهنگی این منطقه عنوان کرد و با اشاره به فرا رسیدن هفته جهانی بدون دخانیات  گفت :در این هفته برنامه های متنوع آموزشی در بوستان ها و سراهای محلات 17 گانه برگزار می شود.


به گزارش پارس به نقل از شبستان شهردار منطقه 11 ادامه داد:با توجه به مضرات مصرف دخانیات؛ سازمان جهانی بهداشت با اختصاص یک هفته به این موضوع در جهت کاهش مصرف آن تلاش می کند و اهمیت سلامت شهروندی اداره کل سلامت شهرداری تهران را بر آن داشته تا با اجرای برنامه های متناسب ؛با سازمان جهانی بهداشت همکاری کند.


آبادیان خاطر نشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی مضرات استعمال دخانیات ، کلاس های آموزشی"آگاه سازی والدین با تأثیرات مخرب سیگار بر فرزندان " ، کلاس آموزشی "راه های پیش گیری از استعمال دخانیات" ، کلاس آموزشی "مصرف تاثیر دخانیات بر جنین در دوران بارداری" و...از جمله برنامه های در  نظر گرفته شده است.


وی همچنین از برگزاری 37 عنوان مسابقات مختلف با موضوع دخانیات در سطح محلات خبر داد و بیان داشت: مسابقات نقاشی ، روزنامه دیواری ، جمله نویسی ، مقاله نویسی ، کاردستی و عکس با موضوع دخانیات در این هفته برگزار می شود.


شهردار منطقه 11 تصریح کرد: اجرای نمایش ها و تئاترهای خیابانی ، پیاده روی نمادین و تورهای تفریحی آموزشی با موضوع مبارزه با دخانیات با حضور شهروندان سطح منطقه ، برگزاری مراسم نمادین دفن سیگار و قلیان ،گرفتن سیگار از افراد سیگاری و اهداء شاخه گل و..... در بوستان ها و خانه های سلامت سطح منطقه از جمله دیگر برنامه های اداره سلامت در هفته دخانیات است.


آبادیان با اشاره به همکاری ارگان های مختلف در اجرای برنامه هفته بدون دخانیات خاطر نشان شد: با رایزنی های انجام شده برنامه های هفته بدون دخانیات با همکاری کلانتری های سطح منطقه ، انجمن پیش گیری از استعمال دخانیات ایرانیان و روابط عمومی کارخانه دخانیات برگزار می شود.


شایان ذکر است تهیه و توزیع اقلام2000 مورد بروشور با موضوع دخانیات، برگزاری مراسم تقدیر از ترک کنندگان سیگار و تجلیل از حامیان کنترل دخانیات و انجام تبلیغات محیطی و نصب بنرو پوستر در هفته دخانیات انجام می شود.