به گزارش پارس به نقل ایرنا معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز گفت: طرح سلامت معنوی با هدف آگاهی بیماران از احکام نماز تیرماه امسال در بیمارستان های کشور اجرا می شود.

 منصور سرگزی روز چهارشنبه در گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز استان ایلام افزود: در بررسی های انجام گرفته با توجه به اینکه بسیاری از بیماران پس از بستری در بیمارستان های کشور به علت آشنا نبودن با احکام و آداب نماز نسبت به اقامه این فریضه کاهل می شوند به همین منظور این طرح در کشور امسال برای اولین بار اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح کلاس های آموزشی برای پرستاران بیمارستان های کشور تشکیل و احکام نماز به آنها آموزش داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: علاوه بر آموزش نماز توسط پرستاران کتاب های آموزشی و بروشور نیز بین این بیماران توزیع تا با احکام نماز بیش از پیش آشنا شوند.

به گفته معاون ستاد اقامه نماز، این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امسال برای نخستین بار در 62 بیمارستان کشور از تیرماه آغاز خواهد شد.

وی تجهیز نمازخانه های بیمارستان ها به سنگ تیمم، سجاده و جهت قبله را از دیگر برنامه هایی اعلام کرد که با هدف ترویج فرهنگ نماز در بیمارستان های کشور امسال اجرا خواهد شد.

وی همچنین به اجرای طرح گفتمان خانواده با عنوان خانه بهشتی توسط این ستاد در سال جاری اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح 150هزار نفر از مادران دانش آموزانی که به سن تکلیف رسیده زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

معاون ستاد اقامه نماز اظهار کرد: این افراد با هدف توانمندسازی در دعوت فرزندان به نماز در قالب سه هزار نشست زیر پوشش آموزشهای مختلف قرار خواهند گرفت.

وی اجرای طرح قیام را از دیگر برنامه های این ستاد در سال جاری عنوان کرد و گفت: در این طرح دو هزار روستای کشور که به علت بعد مسافت و شرایط اقلیمی خاص تاکنون روحانی و مبلغ دینی در آنها حضور نیافته شناسایی و با همکاری حوزه علمیه طلاب علاقه مند پایان هفته (روزهای پنجشنبه) به این مناطق اعزام می شوند.

سرگزی برگزاری نشستهای مختلف با روستاییان با موضوع نماز و سایر احکام دینی، پاسخگویی به شبهات نماز، قرائت صحیح نماز و غیره را از عمده ترین فعالیت این روحانیان در اجرای طرح قیام عنوان کرد.