به گزارش پارس، پلیس فتا به کاربران هشدار داد از دانلود و نصب بدافزار ilivid.exe خودداری کنند و به هیچ وجه این بد افزار را بر روی گوشی های هوشمند، تبلت یا سیستم های کامپیوتری خود نصب نکنند.
 
کارشناس پلیس فتا تاکید کرد: این بد افزار ممکن است در قالب فایل های پیوست به سیستم کاربران نفوذ کند. بنابراین کاربران باید دقت داشته باشند از دانلود کردن فایل های ناشناس جداً خودداری کنند.
 
شایان ذکر است؛ این بد افزار به احتمال زیاد جاسوسی بوده و از روش کلیک دزدی استفاده می کند. به این صورت که می تواند تمام فعالیت کاربر بر اساس کلیک های صورت گرفته را به سرقت برده و به منبع ناشناسی ارسال نماید. همچنین از دیگر قابلیت های این نرم افزار می توان به هدایت کاربر به صفحات خاص اشاره داشت که باعث بالا رفتن رنکینگ این سایتها شده و کاربر را در برابر تبلیغات خاص قرار بدهد.
 
کارشناس پلیس فتا گفت: متاسفانه این بدافزار از سوی برخی کاربران شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته شده است و کاربران شبکه های اجتماعی مراقب باشند که این بد افزار را دانلود و نصب نکنند.
 
براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، کارشناس پلیس فتا در پایان به کاربران توصیه کرد از دانلود و نصب برنامه های ناشناس در فضای وب خودداری کنند. همچنین نرم افزارهای را که نمی شناسند برای دیگر کاربران به اشتراک نگذارند.
منبع: ایسنا