به گزارش پارس به نقل از تسنیم خیابان هجرت، در شرق تهران که به علت تقارن آن با ورزشگاه تختی تهران، به خیایان تختی هم معروف است از تیرها علمک‌های روشنایی در شب بی‌بهره‌اند و بسیاری از رانندگانی که بعد از حدود ساعت 20:30 از خیابان عبور می‌کنند، مجبورند نوربالا حرکت کنند که این کار هم برای خودروهایی که از روبه‌رو می‌آیند، مزاحمت ایجاد می‌کند.

در این خیابان به علت وجود ورزشگاه تختی، پمپ بنزین و قصر فیروزه 2، ترددهای زیادی به خصوص زمانی که هوا تاریک می‌شود وجود دارد و ساکنان این منطقه از نبود روشنایی این خیابان گله زیادی دارند؛ حتی به مسئولان شهرداری هم گزارش دادند اما کو گوش شنوا؟

احمد سبزه‌ای، یکی از ساکنان که برای بازگشت به منزل خود مجبور است تاریکی هوا را ببیند، می‌گوید: در این خیابان وقتی هوا تاریک می‌شود، به دلیل اینکه روشنایی وجود ندارد و ماشین‌ها معمولاً با سرعت بالا حرکت می‌کنند، تصادفات زیادی را شاهدیم.

وی می‌افزاید: به عنوان نمونه دو سال پیش یک راننده پراید به علت تاریکی خیابان به ستون پل عابر پیاده برخورد کرد و از دنیا رفت، مردم جمع شدند و من هم موضوع را به شهرداری گزارش دادم و آن‌جا هم به من یک شماره پیگیری دادند اما خبری از اصلاح کار نبود که نبود؛ مثل اینکه یک گوش در و دیگری دروازه است.

سالار کیانی 50 ساله هم در این زمینه اعلام می‌کند: متأسفانه در همین خیابان به علت تاریکی زیاد، یکی از رفتگرهای شریف شهرداری را زیر گرفتند راننده فرار کرد اما  ظاهراً گوش مسئولان بدهکار این حرف‌ها نیست.

وی اضافه می‌کند: اگر آمار تصادفات در این خیایان را دربیاورند متوجه می‌شوند که خیابان حادثه‌خیزی است اما کاری برای آن صورت نمی‌گیرد.

کیانی ادامه می‌دهد: این خیابان در حوالی ورزشگاه تختی و جلوی آن، پرژکتورهایی دارد اما چون ارتفاع آن‌ها خیلی بالاست، تأثیری در روشنایی خیابان ندارند.

یاور قادری نیز در این زمینه تصریح می‌کند: روشنایی به کمک تیرهای بین جاده که راننده دید کافی داشته باشد برای این خیابان لازم و ضروری است، همچنین این خیابان نیاز به تابلوهای شبرنگ کنار بلوار دارد که از مسئولان می‌خواهیم در این زمینه فکری بکنند، ای کاش خانه یکی از مسئولان در این خیابان بود تا سریع‌تر برای آن کاری می‌شد.

وی می‌گوید: نیاز به روشنایی در این خیابان یک نیاز جدی است، بسیاری از رانندگان به علت نبود روشنایی مجبورند نوربالا حرکت کنند که برای رانندگان روبه‌رو مزاحمت ایجاد می‌کند. شهرداری یا اداره برق؛ هر کدام که مسئولند باید برای این حوزه کاری بکنند. امیدواریم صدای ما را گوش کنند و اقدامی انجام دهند.