به گزارش پارس به نقل از برنا روز 31 فروردین ماه سال جاری زن جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه 5 تهران از ماجرای گرفتار شدن در دام کلاهبردار حرفه ای خبر داد.

بدین ترتیب با حساس شدن موضوع بازپرس پرونده دستور داد تا تیمی از ماموران پایگاه دوم برای ردیابی این فربیکار وارد عمل شوند.

زن جوان به ماموران گفت:سال گذشته از طریق شبکه های اجتماعی با جوانی به نام فرشاد آشنا شدم که خود را خلبان و دارای مدرک تحصیلی دکتری معرفی کرده بود.

وی افزود: پس از مدتی تصمیم گرفتیم همدیگر را ملاقات کنیم که فرشاد با لباس خلبانی سر قرار حاضر شد و پس از آن ادعا کرد که برای پرواز باید به فرودگاه برود.

چون علاقه زیادی به شغل میهمانداری داشتم از فرشاد خواستم تا برای من کاری پیدا کند که وی ادعا کرد برای اینکه به عنوان میهماندار در شرکت هواپیمایی استخدام بشوم باید 6 میلیون تومان بپردازم و من نیز این هزینه را پرداخت کردم.

دختر جوان ادامه داد: بعد از مدتی فرشاد، برگه ای با سربرگ شرکت هواپیمایی به عنوان معرفی نامه به من داد و عنوان کرد این برگه را برای دوره آموزشی میهمانداری همراهم داشته باشم و پس از آن ، فرشاد ناپدید شد.

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات به شرکت هواپیمایی رفته و پی بردند فرشاد دراین دفتر هواپیمایی کار نکرده و معرفی نامه نیز جعلی است.

ماموران در تجسس های میدانی توانستند محل تردد فرشاد را در فرودگاه مهرآباد ردزنی کنند و روز 24 اردیبهشت ماه در عملیاتی دستگیری برای به دام انداختن این متهم کلید زده شد.

فرشاد که 28 سال دارد با لباس خلبانی و با درجه کاپیتانی در ترمینال شماره 2 فرودگاه مهرآباد شناسایی شد و فرشاد زماینکه ماموران را پیش روی خود دید قصد فرار داشت که دستگیر شد.

فرشاد که راهی جز اعتراف نداشت به ماوران گفت: به خاطر علاقه زیادی که به خلبانی داشتم لباس آن را تهیه کرده و در شبکه های اجتماعی خودم را به عنوان خلبان معرفی می کردم و قصد داشتم با پولی که از طمعه هایم به دست می آورم هزینه پرداخت دوره های آموزشی ویژه خلبانی را بپردازم.

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر که متهم خود را به عنوان خلبان هواپیماهای مسافربری از نوع فوکر 100 و ایرباس معرفی کرده ، در پایان اعلام این خبر گفت : با شناسایی دهها مالباخته ی دیگر و اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری از آنها ، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت شناسایی دیگر جرایم و شکات احتمالی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگان احتمالی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند .