به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین یکی از مخاطبان خبرآنلاین درباره تهدید آبفای تهران به قطع آب منزل خود، در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته و شاکی شده چرا به او می گویند به ناگهان 3 میلیون تومان هزینه پیش قسط انشعاب فاضلاب را بپردازد، وگرنه آب منزل او قطع می شود.

او نوشته: "با سلام. مدتی است اداره آب و فاضلاب استان تهران بی توجه به وضع معیشتی و حقوقی شهروندان با قطع آب مشترکان آنها را مجبور به پرداخت هزینه فاضلابی می کند که هنوز راه اندازی نشده است. بطوریکه در شرایط اقساطی 3 میلیون تومان در ابتدا و بدون توجه به شرایط مالی شخص دریافت می کنند و اگر پرداخت نشود در کمتر از 48 ساعت آب را قطع می کنند. آیا این برخورد به وجهه نظام اسلامی و اعتماد مردم ضربه نمی زند؟ آیا کارمندی که حقوقش 2 میلیون است می تواند دفعتا 3 میلین پرداخت کند؟ آیا مطالبه وجه از خدماتی که هنوز راه اندازی نشده و اعمال زور از طریق قطع خدمات دیگر قانونی و شرعی و عاقلانه است؟ لطفا پیگیری نمایید. با تشکر"

پاسخ شرکت آب و فاضلاب تهران به این انتقاد
خانم مشایخی از روابط عمومی آبفای تهران در این باره به خبرآنلاین توضیح داد: قانونی دراین باره وجود دارد و ما مجوز رسمی برای قطع کردن آب مشترکانی که فاضلاب ندارند یا نمی کشند، داریم، ولی با وجودی که این قانون را داریم، مردم را هرگز در دردسر نمی اندازیم. اگر آدرسی در این باره وجود دارد، اعلام کنید. باز هم تاکید می کنیم اصل چنین مجوزی موجود است، ولی وظیفه ما خدمت رسانی است و بنای قطع آب و خدمات نداریم. مخاطب شما اگر نشانی اش را اعلام کند، ما پیگیری می کنیم ببینیم اصلا چنین مسئله ای مطرح شده یا نه.