پايگاه خبري تحليلي «پارس»- اگر تا به حال توئیتر مرجع اصلی کاربران اینترنت برای خبردار شدن از وقایع روز - از تازه‌ترین لباس بیانسه گرفته تا مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب- بود، حالا فیس بوک با ۹ رسانه معتبر خبری (از جمله نیویورک تایمز، گاردین، نشنال جئوگرافی و بازفید) قراردادی بسته که مطالبشان را به طور مسقتیم در فیس بوک منتشر کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، تاکنون این نشریات باید مطالب و اخبارشان را ابتدا در سایت خودشان منتشر می کردند و سپس لینک آن را در فیس بوک به اشتراک می‌گذاشتند. اما با این امکان تازه که «مقالات فوری» نام دارد، آنها می‌توانند از خود فیس بوک برای انتشار مطالبشان استفاده کنند. استفاده از امکان، نه تنها از هزینه سرور برای این نشریات کم می‌کند، بلکه این نگرانی را که ممکن است مقاله یا ویدئو  با فرمت فیس بوک سازگار نباشد را از بین می‌برد.

از طرفی خواننده‌ها- کاربران فیس بوک- هم لازم نیست برای خواندن مطلب صفحه فیس بوک را ترک کنند و به صفحه اصلی آن مقاله در سایت نشریه بروند، که می‌توانند همانطور که فیس بوکشان را می‌بینند تمام مقاله را هم همانجا بخوانند.

برای شروع این نشریات، فقط برخی از مطالب -که مخاطبان فیس بوک به آن بیشتر علاقه مند هستند- را در فیس بوک منتشر می‌کنند. از طرفی این امکان فقط روی اپلیکشن‌های «ای او اس» (شرکت اپل) قابل دریافت است، هر چند نسخه اندروید آن هم احتمالا به زودی راه خواهد افتاد.

فیس بوک می‌گوید که با این کار مقالات ده برابر سریع‌تر برای مخاطبین بارگذاری (لود) خواهد شد و برای کاربران عجولی که فقط می‌خواهند نگاهی به مطالب داشته باشند، این بسیار مغتنم است. از طرفی نیویورک تایمز اعلام کرده که در حال حاضر ۱۴ تا ۱۶ درصد خوانندگان آنلاین روزنامه، از سایت فیس بوک به سمت آنها هدایت می‌شوند.

این نشریات می‌توانند همه سود تبلیغات را برای خودشان نگاه دارند که در آن صورت در جای جای این مقالات شاهد آنها خواهیم بود یا به فیس بوک اجازه دهند که سی درصد سود این تبلیغات را بردارد، اما آنها را در قالب فیس بوک نمایش دهد.

فیس بوک به این نشریات اجازه می‌دهد که داده‌های چگونگی استفاده مخاطبان از این سرویس را هم جمع آوری کند.