به گزارش پارس به نقل از فارس، رحمانی فضلی وزیر کشور در بازدید از پلیس فضای تولید تبادل اطلاعات ناجا (فتا) در جمع خبرنگاران گفت: در بازدید از مرکز پلیس فتا متوجه پیشرفت‌های علمی و تجهیزاتی این پلیس بودم و تمام جرم‌های امنیتی، سایبری قابل پیگیری و شناسایی است و با سیستم‌های پیچیده الکترونیکی در پلیس فتا قابل پیگیری هستند.

وی تصریح کرد: افراد آموزش دیده در حوزه جرایم سایبری تشکیلات خوب در پلیس فتا از عوامل تسلط پلیس فتا بر فضای سایبری است.

فضلی بر ضرورت آموزش‌های عمومی برای مردم تاکید کرد و گفت: باید آگاهی‌های لازم در خصوص فضای سایبری را به مردم ارائه کنیم تا همچنان که پلیس از یک سو در راستای حفظ امنیت و امنیت‌بخشی به فضای سایبری است از طرف دیگر مردم نیز با آگاهی از سوء استفاده‌های احتمالی پیشگیری کنند و فضا را برای خود امن نگاه دارند.

وی در رابطه با برخی آگهی‌های غیر اخلاقی در فضای سایبری گفت: برخی سایت‌ها و فضاهای مجازی صاحبان شناخته‌ شده‌ای دارند که باید از قوانین تبعیت کنند در غیر اینصورت وزارت ارشاد و دادستانی با آنها برخورد خواهند کرد.

وزیر کشور خاطر نشان کرد:‌اخیرا در وزارت کشور جلسه‌ای بود که موضوع اقدامات خلاف عفت عمومی و ترویج ابتذال در آن مطرح شد.

وی افزود:‌ برخی فضاها نیز شناخته شده نیستند که در این جا نهادهای متولی موظف شدند که به موضوع ورود کنند و با متخلفان برخورد کنند.

وزیر کشور مهمترین عامل صیانتی را بالا بردن آگاهی مردم برای مصونیت از سوء استفاده‌ها و تخلفات دانست و گفت: به صورت یک سویه نمی‌توان توسط پلیس فضاها را به طور کامل امن کرد چرا که پیچیدگی فضای سایبری بالاست.

هر چند که دستگاه‌های متولی به وظایف خود عمل می‌کنند.

اما رسانه‌ها باید همراه با وظایف پلیس به مردم آگاهی بخشی کنند و مردم وارد حوزه خود صیانتی شوند.