به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در گردهمایی روسای پلیس آگاهی گفت: تمامی ماموریت‌های نیروی  انتظامی حساسیت دارند اما ماموریت پلیس آگاهی حساسیت ویژه خاص خود را دارد.در همین راستا با توان بیشتر با قانون‌شکن‌ها مبارزه می‌کنیم که برای این مهم می‌طلبد روحیه و انگیزه بالایی در همکارانمان باشد.

وی در ادامه بیان کرد: دو ماه از آغاز سال گذشته و فعالیت‌های خوبی در پلیس آگاهی صورت گرفته که این بدلیل زحمات همکارانمان در پلیس آگاهی است و امیدواریم با یک شیب و سرعت بیشتری اقدامات را انجام دهیم.

فرمانده ناجا گفت: زمانی که تجهیزات نوینی و تکنولوژی جدیدی ساخته و وارد کشور می‌شود می‌بایست از این تکنولوژی در جهت کشف سریع جرم به کار گرفته شود.

وی افزود: تجمیع بانک‌های اطلاعاتی در سال 94 یکی از مهمترین اولویت‌های پلیس است تا دسترسی بهتری به مجرمان و متهمان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه درصد بالایی از سرقت‌های خرد توسط معتادان صورت گرفته عنوان کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی از اولویت‌های دیگر پلیس در سال جاری است. البته پلیس با افرادی که فعالیت‌های اقتصادی توام با ضوابط کشور انجام می‌دهند همکاری لازم را دارد .

این مقام مسئول انتظامی اذعان کرد: از اقدامات مهم پلیس برخورد محکم و جدی با، افرادی است که تجاوز به عنف می‌کنند و یا رفتاهای ناشایستی در جامعه از خود بروز می‌دهند.

سردار اشتری گفت: پلیس جمهوری اسلامی ایران باید اقتدار خود را افزایش دهد و در  کنار آن اقتدارپلیس آ‌گاهی می‌بایست همراهی با رفأت و عدالت باشد چرا که این تعریف مقام معظم رهبری از اقتدار پلیس است. 

وی در ادامه بیان کرد: اقتداری که توام با زور باشد پشتوانه ظالمان بوده و این دفاع در کشورهای غربی صورت می‌گیرد اما در ایران نیروی انتظامی پشتوانه مردم و مظلومان است و اقتدار پلیس ایران نوعی بازداندگی از جرم محسوب می‌شود. 

فرمانده ناجا عنوان کرد:‌ امروز  اگر سرقت مسلحانه‌ای صورت می‌گیرد طی 24 ساعت سارقان شناسایی و عملیات دستگیری صورت می‌گیرد و به  نظر بنده باید نتیجه آن را مردم احساس کنند، مثلا چنانچه مجرمی دستگیر می‌شود در همان محله‌ای که اقدام به سرقت کرده گردانده شود، آرامش و اتحاد پلیس در بین مردم بیشتر می‌شود و در کاهش سرقت نیز نقش بسزایی دارد. 

سردار اشتری افزود: یکی از سرقت هایی که در آستانه فروردین ماه در بازار تهران صورت گرفت منجر به رعب و وحشت و ناامنی در بین بازاری‌ها شد که خوشبختانه با تلاش پلیس افراد شناسایی و دستگیر شده و به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی در پایان به پرونده گروگانگیری کودکی اشاره کرد که اخیرا توسط آدم ربایان مورد گروگان قرار گرفته است که خوشبختانه در کمتر از 12 ساعت آدم ربایان شناسایی و کودک تحویل خانواده داده شد و آدم ربایان نیز تحویل مراجع قضایی داده شدند.