به گزارش پارس به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در مراسم معارفه رییس دادگستری آذربایجان شرقی ،اظهار کرد : قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده های قضایی پولدارها،قدرتمندها و کسانی که دارای عقبه هستند و کسانی که مفسده ایجاد می کنند با جدیت اقدام کرده است.

وی همچنین با تبریک عید مبعث ،گفت : خداوند بزرگ به انسان ها منت نهاد تا نبی مکرم اسلام رسالت خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای اظهار کرد : پیامبر اکرم (ص) در زمانی به بعثت نایل شدند که جهان را ظلمت فرا گرفته بود و ظلم و تعدی حاکمان عاطفه و احساس انسانیت را در آن عصر کمرنگ کرده بود.

وی اضافه کرد : پیامبر اکرم(ص) پرده های جهالت را کنار زد و دنیا را به نور الهی و عواطف آکنده کرد ، در عصری که دختران را زنده به گور می کردند ،مردم مدینه انصار را در منزل هایشان اسکان داده و ثروت و اموالشان را با آنها تقسیم کردند.

وی یادآور شد : فراعنه و منافقین جهان هم زمانی که منافع و قدرت خود را در خطر دیدند در مقابل رسول الله قد علم کردند و شعب ابی طالب یکی از نمونه های فشار و تحریم بر ضد مسلمانان و پیامبر (ص) در صدر اسلام است .

معاون اول قوه قضاییه همچنین گفت : انقلاب اسلامی ایران هم که نشات گرفته از انقلاب رسول الله است و در زمانی که دنیا به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود و وابستگی کامل وجود داشت شعار نه شرقی و نه غربی را به صورت کامل به مرحله اجرا گذاشت .

محسنی اژه ای اظهار کرد : حضرت امام (ره) بدون حزب و تشکیلات مرسوم دنیا ،بدون نیروی نظامی توانست رژیم 2500 ساله مجهز به تمام تجهیزات را بر زمین زد و بر این اساس کسانی که مطامعشان به خطر افتاد با مکرها و شیطنت های مختلف مانند کودتا ،ترورها و غیره مشکلات زیادی ایجاد کردند .

وی افزود : امام و مردم ایران ایستادند و با تمام مظاهر غربی مقابله کرده و به پیروزی رسیدند و عزت امروز جمهوری اسلامی چشم ها را خیره کرده است اما متاسفانه برخی ها برای نجات کشور چشمشان به غرب است .

وی تاکید کرد : با تکیه بر ولی فقیه تمام مشکلات را با سختی و هزینه های فراوان پشت سر گذاشتیم و سر گروهک های وابسته به شرق و غرب ،منافقین،کومله و سر مارهای سمی را به سنگ کوبیدند .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این مراسم گفت : استقلال قوه قضاییه مهم است و در قانون اساسی نیز به آن تاکید شده و به تظلمات و تعدی توجه ویژه ای می شود ،بر این اساس شاید این قوه از دیگر قوه ها اهمیت بیشتری داشته باشد .

آیت الله محسن مجتهد شبستری اظهار کرد : پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان وظیفه اصلی قوه قضاییه است که دامنه وسیعی دارد .

وی افزود : مبارزه با مواد مخدر و سایر بزهکاری های اجتماعی از جمله وظایف پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است .

وی همچنین بر دقت بیشتر در گزینش قضات دادگستری برای رسیدگی به پرونده های قضایی تاکید کرد.

عضو خبرگان رهبری همچنین با تاکید بر رسیدگی سریع تر به پرونده های قضایی ،گفت : مردم انتظار دارند نتیجه بررسی پرونده های قضایی کلان و مهم عمومی زودتر و با دقت بررسی و اعلام شود تا در جریان قرار گیرند .

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم همکاری های بین استانداری ،ادارات کل و دادگستری را خوب توصیف کرد و گفت : تعامل مناسبی بین دو قوه در استان وجود دارد و این همکاری ها در مدیریت جدید ادامه خواهد داشت .

اسماعیل جبارزاده افزود: کسب رتبه برتر و اول استان در کاهش جرایم ، حاکمیت چتر امنیت در آذربایجان شرقی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سطح کشور در سایه این همکاری ها برای آذربایجان شرقی به دست آمده است .

در این مراسم از حجت الاسلام مالک اژدر شریفی تجلیل و حجت الاسلام حکمت علی مظفری به عنوان رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی معرفی شد .

حجت الاسلام مظفری پیش از این رییس کل دادگستری استان مرکزی بوده است .

همچنین حجت الاسلام شریفی طی حکمی به ریاست شعبه 43 دیوان عالی کشور محسوب شد.