به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران دكترحسين اقبالي نسب با اشاره به اینکه علت اصلی طلاق یک ازدواج غلط است گفت: یک شانزدهم از کیفیت زندگی ما را ازدواج ویک شانزدهم دیگر را رشته تحصیلی تشکیل می دهد .

وی گفت: فرق کیفیت ازدواج و تاثیر ازدواج این است که اگر این یک شانزدهم مرتکب اشتباه و غلط بشویم بسیار استرس بالایی دارد و آیتم‌های دیگر را زیر سوال می برد و بخاطر این تنش‌های داخل خانواده تعادل را به هم می‌ریزد و به همین جهت استرس وقتی به آنتروپی اضافه بشود کمک می‌کند که شما را متلاشی کند.

اقبالي نسب گفت، آموزش بهترین پیشگیری و آسان‌ترین و ارزان‌ترین درمان است كه هر چه قدر فعاليت کنیم باز هم كم به نظر مي‌آيد.

استاد قرآن و پ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژوهشگرفرهنگي دانشگاه رودهن به نقل از امام علی (ع) گفت: هیچ کس هیچ چیزی را در وجود خودش پنهان نکرده مگر اینکه در لغزش‌های کلام یا در صورت و ظاهر آن آدم خودش را نشان بدهد.

اقبالي نسب درادامه با بیان اینکه سبک زندگی هوشمندانه از دلش ازدواج هوشمندانه در می‌آید گفت: چیزی که زندگی انسان‌ها را نجات می‌دهد هوش اخلاقی و هوش معنوی است.

وي گفت پنج هوش در مغز انسان‌0ها وجود دارد که اگر بر اساس آنها عمل شود وضعیت انسان‌ها را تغییر می‌دهد.

این استاد قرآن و پ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژوهشگر فرهنگي در پایان افزود: دانشمندان در یک نظریه تحلیل رفتار متقابل می‌گویند تا وقتی که رابطه موازی باشد هیچ مشکلی در زندگی پیش نمی‌آید