به گزارش پارس به نقل از ایران روز پنجشنبه 17 ارديبهشت ماه مردي با مراجعه به پليس فتا اظهار کرد که از کارت عابربانک وي که چند روز پيش مورد سرقت قرار گرفته همه موجودي حسابش مورد دستبرد قرار گرفته است. «سينا» در ادامه افزود: عصر روز چهارشنبه 16 ارديبهشت زماني که از خودرويم پياده شدم تا لحظاتي براي کار فوري به مغازه‌اي بروم در همين فرصت اندک متوجه سرقت خودرويم شدم.کيف، تلفن همراه و همه مدارکم داخل خودرو بود که بلافاصله پليس را در جريان قرار دادم.

سينا يک روز بعد با خارج شدن همه موجودي کارت عابربانکش دوباره شوکه شد و با مراجعه به پليس خواستار رديابي دزد حرفه‌اي شد.بررسي‌هاي پليس سايبري نشان داد سارق با خريد ميليوني شارژ تلفن همراه موجودي کارت عابربانک را خالي کرده است اما اينکه دزد جوان شماره رمز کارت عابر را از کجا به دست آورده است تعجب‌آور بود. کارآگاهان در اين مرحله با پيگيري‌هاي دقيق بالاخره توانستند ردپاي  دزد را به دست آورند.
فرهاد بازداشت شد و در بازجويي‌ها گفت: هدف من سرقت خودرو بود و وقتي گوشي همراه داخل خودرو بود آن را برداشتم و به شماره‌هاي آن نگاه کردم که شماره‌هاي رمز کارت‌هاي عابر نظرم را به خود جلب کرد. کيف مدارک هم داخل خودرو بود و من براحتي با وارد کردن رمز با موجودي ميليوني حساب شارژ تلفن همراه خريدم.

به گفته رئيس پليس فتاي استان البرز دزد خودرو اگر با اين سرعت از کارت عابر استفاده نمي‌کرد معماي شناسايي او معلوم نبود تا کي ادامه پيدا کند. در واقع اين سرقت او باعث شد به دام بيفتد.فرهاد 35 ساله که پيش از اين بارها به خاطر کلاهبرداري و سرقت روانه زندان شده است بار ديگر پشت ميله‌هاي زندان جاي گرفت.سرهنگ نيکنام از رشد جرايم حوزه فضاي مجازي خبر داد و گفت: بخش بسياري از اين جرايم ناشي از رعايت نکردن برخي اصول امنيتي است که متأسفانه زمينه بروز چنين جرايم را فراهم مي‌کند.وي به بيان چند نکته حائز اهميت درباره امنيت کارت‌هاي عابر پرداخت و از مردم خواست با افزايش آگاهي خود ضريب امنيت را بالا برده و دست سارقان و کلاهبرداران را کوتاه کنند.