به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران سرهنگ محمد مهدی کاکوان رئیس پلیس فتای تهران بزرگ  با اشاره به شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت 35میلیون تومان پول از حساب بانکی‌اش اظهار کرد: پس از این شکایت پرونده بلافاصله در دستور  کار پلیس فتا قرار گرفت و با جمع بندی‌های انجام شده معلوم شد حساب بانکی سه نفر دیگر نیز با همین شگردی که حساب بانکی شاکی اول مورد سرقت قرار گرفته، خالی شده است. 
 
وی در ادامه با بیان اینکه مبلغ کلاهبرداری شده از این افراد 103میلیون تومان بوده است، گفت:‌ در این سرقت‌ها کلاهبرداران پس از آن‌که با ایستادن پشت دستگاه ATM به رمز دوم حساب افراد دسترسی پیدا می‌کردند با گشت زدن در مناطق جنوب شهر اقدام به پرداخت قبض‌های پرداختی ساکنین می‌کردند. 
 
کاکوان تصریح کرد: این کلاهبرداران بانکی با ارائه تخفیف 40 تا 60درصدی و دریافت مبلغ مورد نظر از ساکنین، قبوض را با حساب سرقتی که هک کرده بودند، پرداخت می‌کردند. 
 
رئیس پلیس فتا تهران  بزرگ ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده ابتدا فردی که قبض‌ها را جمع آوری می‌کرد دستگیر و با اعتراف وی پلیس فتا به متهمی که پیش از این نیز سه بار دستگیر شده بود رسیدند. 
 
وی با بیان اینکه شیوه این متهم پرسه زدن داخل شعبات بانک‌ها و یا پشت دستگاه‌ عابر بانک برای دانستن رمز دوم حساب افراد است، گفت: از مردم استدعا داریم تا به هنگام استفاده از دستگاه عابر بانک مراقب افرادی  که برای سرقت رمز دوم کمین کرده‌اند باشند.