به گزارش پارس به نقل از فارس گردشگرانی که در این لیست قرار دارند افرادی هستند که در سالهای گذشته مبادرت به انجام اعمال غیر اخلاقی در خارج مرزهای چین کرده و به گفته یکی از مقامات صنعت گردشگری این کشور، رفتار آنها مایه شرمندگی است.

هنوز نعداد کردشگران چینی که در این لیست سیاه قرار داشته و حداقل تا سال 2017 حق خروج از این کشور را ندارند، اعلام نشده، اما در رسانه ها از افرادی نامبرده می شود که در سالهای گذشته اقدام به توهین و تهدید مهمانداران، عکسبرداری از مکانهای ممنوعه و تهدید به منفجر کردن هواپیما کرده اند.

مقامات چینی پس از آنکه حدود دو سال قبل یک گردشگر 15 ساله چینی به نام «دینگ جین ‌هو»در اقدامی کم‌ سابقه که خشم مقامات فرهنگی مصر ومردم چین را برانگیخت،‌ نام خود را بر روی یکی از معابد فراعنه در شهر تاریخی «لکسور»، پایتخت تعدادی از فراعنه تمدن مصر باستان حک کرد، به فکر تهیه لیست سیاه گردشگرانشان افتادند.

براساس آمارهای سازمان جهانی گردشگری در سال گذشته میلادی تعداد گردشگران چینی جهان حدود 11 درصد افزایش یافته که کارشناسان علت اصلی این امر را رشد چشمگیر ثروتمندان چینی، ارتقای سطح زندگی در پر جمعیت ترین کشور جهان که افزایش تمایل مردمان آن به سفر را پی داشته و همچنین تسهیل شرایط صدور ویزا برای اتباع این کشور می دانند.