به گزارش پارس به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در ششمین همایش رویت هلال و تقویم و نشست مقدماتی همایش بین المللی فقهی نجومی رویت هلال در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم، اظهار کرد: وضعیت تدبر در قرآن مناسب نیست و پرورش و تربیت مفسران قرآنی در کشور ضروری است. 
 
وی تصریح کرد: قرآن و اهل بیت(ع) در کشور ما از یکدیگر جدا شده اند، تا جایی که ده ها هزار هیات عزاداری برای امام حسین (ع) وجود دارد؛ ولی در مقابل صد تفسیر خوب پیدا نمی شود. 
 
قرائتی با اذعان به اینکه امام حسین(ع) از قرآن جلو افتاده، افزود: سر بریده سید الشهدا در بالای نیزه ها قرآن خواند، که این به این معنا است که آن حضرت حتی اگر سرش از بدنش جدا شود، از قرآن جدا نمی شود. 
 
وی تصریح کرد: متاسفانه منبرهای سخنرانی نیز تنها به شعر، خواب، قصه و تحلیل سیاسی محدود می شود و بیان تفسیر قرآن در آن جایگاهی ندارد و تمرکز ما تنها بر روی حافظان و قاریان قرآن است. 
 
قرائتی با اشاره به وجود دو هزار و 700 نکته حقوقی در قرآن و همچنین 300 آیه در خصوص مدیریت، خاطرنشان کرد: متاسفانه یک نفر در کشور که یک دور تفسیر قرآن را داشته باشد، وجود ندارد. 
 
وی با بیان اینکه دانشگاه و آموزش و پرورش ما فلج پرور است و بیش از هفت میلیون لیسانس و فوق لیسانس بیکار در کشور وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه کسانی که در مدارس و دانشگاههای کشور به تحصیل می پردازند، هیچ هنری را یاد نمی گیرند.