به گزارش پارس به نقل از ایلنا هدایت حسینی در خصوص عرضه سوسیس و کالباس حیوانات حرام گوشت در برخی فروشگاه های سطح شهر تهران افزود: علی رغم نظارت های که در سطح عرضه توسط بازرسان سازمان غذا و دارو و بهداشت محیط وزارت بهداشت صورت می گیرد هنوز شاهد فروش این محصولات توسط افراد سودجو هستیم.

 مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: با قاطعیت می توان گفت نه تنها در مورد فرآورده های حیوانات حرام گوشت، بلکه هیچگونه مجوزی از سوی سازمان غذا و دارو برای واردات سوسیس و کالباس صادر نشده است.

وی با بیان اینکه پس از راه‌اندازی آزمایشگاه های هیستولوژی تقلب گوشت توسط آزمایشگاههای کنترل غذا و دارو و دو آزمایشگاه همکار، منشا فراورده های گوشتی حیوانات مختلف تشخیص داده شد، تصریح کرد: این فرآورده ها در زمان ورود به کشور آزمایش می شود.

حسینی با اشاره به استقرار بازرسان سازمان غذا و دارو در گمرگ، اظهارداشت: بازرسی از محموله جهت بررسی وضعیت بهداشتی، نمونه برداری از محموله های وارداتی، بررسی گواهی حلال بودن با حضور نماینده ولی فقیه از جمله وظایف بازرسان سازمان غذا و دارو مستقر در گمرک کشور است.

وی ادامه داد: از آنجایی که ایمنی و سلامت این محصولات مورد تایید نیست به مصرف کنندگان توصیه می کنیم از خرید و مصرف چنین فرآورده هایی خودداری کنند.

حسینی گفت: این قبیل فرآورد های غیر مجاز، به دلیل اینکه توسط سازمان غذا و دارو، آزمایش و کنترل نشده اند، نمی توان سلامت آنها را تایید کرد.

وی تصریح کرد: اگر مصرف کنندگان با این موارد مواجه شدند می توانند پس از تماس با شماره 1490، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مراتب را اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری و برخورد با متخلفان در اسرع وقت اقدام شود.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارواظهارداشت: با توجه به هماهنگی هایی که با معاونت بهداشت و واحد های بهداشت محیط در دانشگاهها صورت گرفته از آنها درخواست شده که به صورت ویژه در خصوص جمع آوری این فرآورده های غیرمجاز از سطح عرضه اهتمام بورزند.