به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛  محسن روحانی در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی به شانا، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با توجه خروج خودروها و موتورسیکلتهای فرسوده با پایش در کارتهای سوخت، در بازه زمانی زمستان 92 تا تابستان 93، کارتهای سوخت غیرمجاز را ابطال کرده است.

محسن روحانی با اشاره به این که خودروهای سواری شخصی با 25 سال کارکرد، خودروهای سواری بنزین سوز (عمومی) با 30 سال کارکرد و موتورسیکلتها نیز با 10 سال کارکرد فرسوده به شمار می رود، اظهار کرد: کارت سوخت خودروها و موتورسیکلتها با مشخصات یاد شده در کشور غیر فعال و مسدود شده است.

وی همچنین از تغییر کاربری 100 هزار کارت سوخت متعلق به آژانسهایی که هم اکنون در حوزه حمل و نقل فعالیت نمی کنند در بازه زمانی یاد شده خبر داد.

روحانی افزود: این خودروها هم اکنون کارت سوخت مربوط به خودروهای سواری شخصی را در اختیار دارند.

به گفته وی  5 / 5 میلیون کارت سوخت موتورسیکلتهای فرسوده و یا بدون پلاک ملی غیر فعال و ابطال شده اند.

وی تصریح کرد: طرح مسدود کردن کارت سوختهای غیر مجاز در کشور با همکاری و همانگی پلیس راهور ناجا (که شناسنامه خودرو را در اختیار دارد) و تحت نظارت مدیریت حمل و نقل سوخت، در بازه زمانی یاد شده اجرا شد.

به گفته مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، از شروع طرح ابطال کارتهای غیر فعال که شمار کارتهای آن به رقم  ۵ / ۲۴   میلیون قطعه می رسید، نزدیک به 6 میلیون قطعه کارت سوخت از مدار استفاده خارج شده و هم اکنون شمار کارتهای سوخت فعال کشور به ۵ / ۱۸  میلیون قطعه رسیده است.